Semmiféle értesítést nem kaptam arról, hogy a százszázalékos fővárosi tulajdonú közlekedési társaság igazgatósága lépett-e azokban a határozatokban, amelyeket a tulajdonost képviselő felügyelőbizottság június végi válságtanácskozásán hozott – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a testület Fidesz által delegált tagja. Székely Gábor, az fb SZDSZ-es elnöke akkor azt mondta: „Azonnali intézkedésekre, akcióterv kidolgozására kértük fel a BKV Zrt. igazgatóságát a budapesti tömegközlekedési járművek aggasztó műszaki állapota miatt.” A testület ugyanakkor az újabb gyanús busztender kiírásának a tervét levette a napirendről.
Május végén a többnapos sztrájkot részben azzal „kerülte el” a város balliberális vezetése, hogy ígéretet tett: szeptemberig kidolgozzák a 80 milliárdos adósságállománynyal és 15 milliárdos veszteséggel küszködő BKV stratégiáját. A témában munkacsoportot is alakított a BKV. Szilágyi Károly, a cég szóvivője viszont mindent tagadott, a busztender tervét, sőt a munkacsoport létezését is.
Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője megdöbbentőnek tartja a nyilatkozatot, hiszen májusban a városvezetés garanciájára vállaltak szeptember 30-ig sztrájkmoratóriumot, és nem érti azt sem, a főváros eközben miért hirdetett 250 milliós közbeszerzési eljárást a témában.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes elérhetetlen volt, a BKV-nál pedig nem nyilatkoztak. Tarlós István (Fidesz) szerint elképesztő, hogy egyre nagyobb a pazarlás, az ellenzéket pedig mind durvább támadások érik. – A sokáig titokszobában őrzött, a városvezetést kompromittáló iratok vizsgálata helyett a rendőrség bírósági megkeresésre hivatkozva, tőlem kért adatokat arról, hogy jutottunk azokhoz – mondta.
Nem megoldás a Metró. Nem oldja meg Budapest közlekedési problémáit a négyes metró, több mint 500 milliárd forintért mindössze 5 perc utazási időt nyerünk – írta a Heti Válaszban Miklóssy Endre Hild- és Pro Regio díjas urbanista, aki szerint az EU a felszíni kötött pályás közlekedés fejlesztését támogatja. A szakember álláspontját erősíti az a sokáig titkosított hatásvizsgálat is, amely szerint a fenti adatok alapján a négyes metró hatékonysága kétséges, a beruházás 30 év alatt sem térül meg.
Újabb tanú vallott a Lakatos Márk-ügyben