Titokzatos BKV-s válságkezelés

Nem tudni, milyen intézkedéseket tett a BKV Zrt. a felügyelőbizottság alig egy hónapja hozott válságkezelő határozatai nyomán. A cégnél azt a buszbeszerzést is letagadják, amelynek leállításáról döntött a tulajdonosi testület. A Fidesz szerint az is elképesztő, hogy a hónapokig titokszobában őrzött, a főváros és a BKV vezetőire nézve hátrányos dokumentumok helyett őket vizsgálják a nyomozó hatóságok.

2008. 08. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Semmiféle értesítést nem kaptam arról, hogy a százszázalékos fővárosi tulajdonú közlekedési társaság igazgatósága lépett-e azokban a határozatokban, amelyeket a tulajdonost képviselő felügyelőbizottság június végi válságtanácskozásán hozott – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a testület Fidesz által delegált tagja. Székely Gábor, az fb SZDSZ-es elnöke akkor azt mondta: „Azonnali intézkedésekre, akcióterv kidolgozására kértük fel a BKV Zrt. igazgatóságát a budapesti tömegközlekedési járművek aggasztó műszaki állapota miatt.” A testület ugyanakkor az újabb gyanús busztender kiírásának a tervét levette a napirendről.
Május végén a többnapos sztrájkot részben azzal „kerülte el” a város balliberális vezetése, hogy ígéretet tett: szeptemberig kidolgozzák a 80 milliárdos adósságállománynyal és 15 milliárdos veszteséggel küszködő BKV stratégiáját. A témában munkacsoportot is alakított a BKV. Szilágyi Károly, a cég szóvivője viszont mindent tagadott, a busztender tervét, sőt a munkacsoport létezését is.
Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője megdöbbentőnek tartja a nyilatkozatot, hiszen májusban a városvezetés garanciájára vállaltak szeptember 30-ig sztrájkmoratóriumot, és nem érti azt sem, a főváros eközben miért hirdetett 250 milliós közbeszerzési eljárást a témában.
Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes elérhetetlen volt, a BKV-nál pedig nem nyilatkoztak. Tarlós István (Fidesz) szerint elképesztő, hogy egyre nagyobb a pazarlás, az ellenzéket pedig mind durvább támadások érik. – A sokáig titokszobában őrzött, a városvezetést kompromittáló iratok vizsgálata helyett a rendőrség bírósági megkeresésre hivatkozva, tőlem kért adatokat arról, hogy jutottunk azokhoz – mondta.

Nem megoldás a Metró. Nem oldja meg Budapest közlekedési problémáit a négyes metró, több mint 500 milliárd forintért mindössze 5 perc utazási időt nyerünk – írta a Heti Válaszban Miklóssy Endre Hild- és Pro Regio díjas urbanista, aki szerint az EU a felszíni kötött pályás közlekedés fejlesztését támogatja. A szakember álláspontját erősíti az a sokáig titkosított hatásvizsgálat is, amely szerint a fenti adatok alapján a négyes metró hatékonysága kétséges, a beruházás 30 év alatt sem térül meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.