Kordonokkal enyhítené csődjét a BKV

Egyértelműen jogellenes cselekedetre ragadtatná magát a BKV Zrt., ha engedély nélkül zárna le bármilyen közterületet – jelentette tegnap ki lapunknak Ughy Attila, a fővárosi városképvédelmi bizottság elnöke. A közlekedési cég szeptember végétől elkordonozna több nagy forgalmú megállóhelyet arra hivatkozva, hogy így még több bliccelőt sikerülne kiszűrniük.

2008. 09. 26. 19:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elképesztő, hogy a BKV törvénysértés árán is gyarapítaná egyre szűkülő bevételeit, miközben Budapest közterületein akár csak egy négyzetméternyi területet használó virágárusnak is díjat kell fizetnie, illetve a foglaláshoz engedélyre van szüksége – reagált Ughy Attila (Fidesz) a közlekedési társaság minapi bejelentésére. Eszerint közterületek, villamos- és buszmegállók kordonnal való lezárásával, a biztonsági őrök számának megsokszorozásával szeretnék a bliccelést hatékonyan visszaszorítani a több mint nyolcvanmilliárd forintos adósságállománnyal és csaknem húszmilliárdos üzemi veszteséggel küszködő BKV-nál.
A fővárosi városfejlesztési és városképvédelmi bizottság elnöke szerint megdöbbentő, hogy a hét végén a cég egyik vezérigazgató-helyettese lényegében a bliccelők pártfogójaként állították be őt. Úgy tudjuk, a BKV Zrt. nevében a hét végén Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes adott ki egy közleményt, amelyben szó szerint ez állt: „Egyesek folyamatosan, több fórumon megkérdőjelezik a BKV Zrt. azon törekvéseit, hogy a társaság minél hatékonyabban fellépjen a nem fizető utasaival szemben.”
A tervek szerint szeptember 22-től a 7E busz Kelenföldi pályaudvari végállomásán, majd szeptember 29-től a 4-es és 6-os villamosok Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomásainál állítanak fel szalagkorlátokat, ahova ezután csak az érvényes jeggyel és bérlettel rendelkezők léphetnek be.
Szilágyi Károly, a BKV szóvivője korábban lapunknak elismerte, hogy az elképzeléssel jogi gondok lehetnek, de mint mondta, a remélt többletbevételeket a közlekedés fejlesztésére fordítanák. A cég szerint a fokozott ellenőrzéssel az utasok biztonsága is nő, lapunk munkatársa viszont a nyáron szemtanúja volt egy botrányos esetnek az egyik metrómegállónál, ahol éppen a biztonsági őrök verték egymást viperával.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője ennél utasriasztóbb intézkedést el sem tud képzelni. – A BKV újabb pótcselekvése a fizető utasok vegzálásával, a közösségi közlekedés ellehetetlenítésével jár, miközben például a Moszkva térről elűzött bliccelők nyugodtak lehetnek: a közeli Széna téren jegy nélkül is felszállhatnak majd a villamosra – tette hozzá.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.