Forgalmi és műszaki szempontból egyaránt sikeresnek nevezhető a BKV új paraméterkönyvének augusztus 21-i bevezetése, azonban a menetrend kétharmada csak szeptember 6-án lép életbe – jelentette ki tegnap Mihálszky Gábor, a közlekedési társaság vezérigazgató-helyettese. Kiemelte: javulhat az eljutási idő, az új járatok indításával, a régiek összevonásával pedig a város minden pontjáról elérhető lesz valamelyik metróvonal. Az első napon egyébként alig száz panaszt, észrevételt kaptak az utasoktól. A BKV adatai szerint a járműállomány, amelyet egyébként a hatóságok, illetve a cég felügyelőbizottsága is katasztrofálisnak minősített, az első napon jól bírta a terhelést, és a paraméterkönyvben előírtaknak megfelelően, üzemkezdetkor 1235 autóbuszt, 108 trolibuszt, valamint 400 villamost bocsátottak forgalomba. A vezérigazgató-helyettes abban bízik, hogy a tanévkezdés után is biztosítani tudják a járműveket, de tartalékként magáncégeket is bevonnak a munkába.
Vitézy Dávid, a BKV Zrt. felügyelőbizottsági tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint a paraméterkönyv sikere nem feledtetheti, hogy a menedzsment hónapokon át mindent elkövetett a drasztikus járatritkításokért, és a szolgáltatást javító menetrend elfogadtatása kizárólag a lakosság, a szakmai és civil szervezetek, a kerületi önkormányzatok érdeme. – A műszaki állapotok, az alkatrészhiány, a fővárosi és az állami alulfinanszírozás szeptembertől még nagy bajokat okozhat – tette hozzá.
Ezt megerősítette lapunknak Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetsége szóvivője is. – A buszállomány 20 százaléka naponta lerobban, a paraméterkönyv betartásához pedig pénz kell. A főváros vezetői szeptember 30-ra ígérték, hogy leteszik az asztalra a BKV finanszírozási stratégiáját, ám erről még semmit nem tudni, az idő sürget, a szakszervezetek májusban pedig csak felfüggesztették a sztrájkot – emlékeztetett.
Százan ezrek ellen? Botrányos jelenetektől sem mentes az új paraméterkönyv bevezetése Budafokon, ahol napok óta egy eddig ellátatlan területre vitt buszvonal mentén, többek között a megállóépítés megakadályozásával tiltakozik csaknem száz lakó a várható forgalom- és zajnövekedés ellen. Németh Zoltán XXII. kerületi alpolgármester lapunknak elfogadhatatlannak nevezte, hogy egyéni érdekek miatt ezreket zárjanak el a tömegközlekedés lehetőségétől. Hasonló viták voltak korábban a XII. kerületben is, itt azonban sikerült alternatív útvonalat találni.
Kényszerleszállást hajtott végre egy repülőgép a köd miatt Budapesten