Új BKV-menetrend

Öt új járattal, több mint kéttucatnyi összevont és meghoszszabbított buszvonallal, átszállásmentes kapcsolatokkal, illetve főként a metrón és a földalattin megnövelt üzemidőkkel lép életbe mától a BKV új menetrendjének második üteme. A cég szerint a napokban sok száz dolgozójuk segíti az utasok tájékoztatását.

2008. 09. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapesten mától csaknem 700 változással befejeződik az új menetrend bevezetése, amely az augusztus 21-i módosításokkal együtt jelentős javulást hozhat a közösségi közlekedésben – jelentette ki tegnap Mihálszky Gábor, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese. Kiemelte: 1990 óta nem volt ilyen nagy átalakítás a BKV-nál, és mint két héttel ezelőtt, most is legalább 300 dolgozó, közöttük ellenőrök, valamint legalább 40 forgalomirányításban jártas szakember segíti majd az utasok eligazodását, az átszámozott járatok és az új megállók megtalálását. – Öt új autóbuszjárat indul: a 174-es az Örs vezér tere és Cinkota, a 201E és a 202E jelzéssel Kőbánya-Kispest és a XVII. kerületi Rákoscsaba, illetve Rákoskert, a 213-as a XI. kerületi Kosztolányi Dezső tér és a XXII. kerületi Török utca között, valamint a 251-es Budafokon. Összesen 30 járat összevonása – az 5-ös busz például Pasaréttől Rákospalotáig jár – segíti majd az utasok átszállásmentes kapcsolatát a metrókhoz, amelyeknél változnak az üzemidők, az utolsó szerelvények indulási ideje későbbre tolódik. Vonatkozik ez a kisföldalattira és a szentendrei HÉV-re is. A gyors, piros járatok helyett az E betűs járműveket kell keresni, az összevonásokkal érintett számozások pedig szinte kivétel nélkül megváltoztak.

Tiltakozók és támogatók. A II. kerületi Gábor Áron utca lakói aláírásgyűjtésbe kezdtek a 91-es busz vonalának meghosszabbítása ellen. A járatot a helyi önkormányzat kérésére módosítják, azért, hogy a lakók könnyebben eljuthassanak a János kórházig és a Bimbó útig, ahol több buszhoz és az 56-os villamoshoz lehet csatlakozni – nyilatkozta lapunknak Balaton Balázs, a kerület sajtóreferense. Az itt élők hetven százaléka nyugdíjas, akiknek szükségük van a közösségi közlekedésre, és ennek fejlesztése európai uniós elvárás is – tette hozzá Balaton Balázs. A lakók egy része tiltakozik a XXII. kerületben is a 141-es és a 150-es busz tervezett útvonala ellen. A helyiek többsége viszont az önkormányzathoz hasonlóan támogatja a változást. (MN)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.