Veszélyben az uniós metrópénz?

Eddig több mint tíz métert épített meg engedély nélkül a négyes metró Szent Gellért téri átkötő alagútjából a kivitelező Bamco konzorcium – állapította meg tegnap rendkívüli helyszíni szemlén a Nemzeti Közlekedési Hatóság, amely az ügyben a jövő hét elején dönt. Bár fővárosi kollégái után az SZDSZ budapesti frakcióvezetője is elítélte a jogsértést, a tét immár az, hogy a kivitelező vagy a beruházó húz-e sokmilliárdos hasznot a botrányos beruházásból, amelynek uniós támogatása is veszélybe kerülhet.

2008. 09. 01. 19:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Államigazgatási eljárás keretében, a Szent Gellért téren tartott tegnapi építésügyi szemle és ellenőrzés után, legkésőbb jövő hét elején dönt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a négyes metró ügyében. Lapunkhoz eljuttatott közleményük szerint megállapították, hogy a beruházó BKV Zrt. DBR Metró projektigazgatóság bejelentése valós adatokat tartalmaz, miszerint a kivitelező Bamco Kkt. az alagútépítési munkákat folytatta, amellyel több mint 10 méterrel túlhaladta a leállási szelvényt. – Ezzel hatósági jóváhagyás nélkül kezdte meg a vágány átkötő alagút területén az építési munkálatokat – szögezte le a hatóság, amelynek szakemberei haladéktalanul megkezdték a jegyzőkönyvben rögzített tények értékelését, az adatok feldolgozását.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság még kedden felszólította a Bamco konzorciumot, hogy haladéktalanul hagyja abba az engedély nélkül végzett alagútfúrást, amelyet ha kell, a naponta kiszabható egymillió forintos bírság mellett karhatalommal állíttatnak le. Az ünnep előtti napon az Index számolt be arról, hogy a kivitelezők újraindították a fúrópajzsokat. A munkálatokat két hete a Szent Gellért téri átkötő alagút építési engedélyének hiánya miatt függesztették fel, és a DBR Metró Projektigazgatóság elismerte: a Fővám téri csúszással együtt akár féléves is lehet a késedelem, a többletköltségek pedig elérhetik az egymilliárdot.
Miközben a törvénytelenséget pártállásra való tekintet nélkül sorra ítélik el a fővárosi politikusok, a négyes metrót „édes gyermekének” tekintő Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester és a területért felelős MSZP-s helyettese, Hagyó Miklós továbbra is nyári pihenését tölti. Tarlós István, a Fidesz, valamint Steiner Pál, az MSZP fővárosi frakcióvezetője után tegnap szabad demokrata kollégájuk, John Emese kijelentette: „engedély nélkül senki nem építkezhet a fővárosban”.
Pető Szabolcs, a DBR Metró szóvivője leszögezte: a metrószerződések nem szólnak kötbérről vagy konkrét összegekről, ugyanakkor a csúszásokért mind a Bamcóhoz, mind a Fővám tér kivitelezőjéhez, a Hídépítőhöz is benyújtják igényüket. – Ha Bamco akár jogtalanul is, de eléri pajzsaival a Fővám teret, akkor ő kérhet pénzt az állásidőre – tette hozzá.
Lapunk úgy tudja, hogy sok milliárd forintos a tét, azonban hazánkat érheti a legnagyobb veszteség, ha a folyamatos botrányok miatt Brüsszel végül elállna a metróberuházás uniós támogatásától.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.