Népszerű amerikai hírportálok

Sokat elárul az amerikai napilappiac jelenlegi helyzetéről, hogy a minőségi újságírás jelképének tekintett The New York Times, szakítva a hagyományokkal, januárban, 1851-es fennállása óta először, hirdetést jelentetett meg címlapján. A gazdasági válság, a hirdetések számának csökkenése, illetve a hírportálok népszerűsége mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy az Egyesült Államokban is komoly problémákkal szembesülnek a napilapok.

2009. 02. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly katasztrofális évet hagyott maga mögött az amerikai napilappiac: több ezer állás megszűnt, drasztikus költségcsökkentő intézkedésekre került sor, a Los Angeles Timest is tulajdonló Tribune Company kiadó csődbe ment. A 145 éves Seattle Post-Intelligencer című újság pedig hamarosan megszűnik, hacsak meg nem veszi valaki.
A címlapon közölt hirdetés azonban csupán rövid távú megoldást jelenthet a kieső bevételek pótlására az olyan újságok számára, mint a The New York Times, amely 2007-ben helyeztette át szerkesztőségét egy új, 57 emeletes komplexumba, a New York Times épületbe. A patinás napilap tulajdonosai akkor még nem sejthették, hogy a milliárdokba kerülő költözködés a gazdasági válság begyűrűzése miatt végül rossz döntésnek bizonyul. Az adósságokat felhalmozott újságnak rengeteg pénzébe kerül az épület működtetése, a más cégeknek bérbe adott irodák sem fedezik a költségeket. Amerikai médiaértesülések szerint jelentős létszám-leépítési hullám vár a The New York Timesra, amelynek tulajdonosai megválhatnak The Boston Globe című kiadványuktól, illetve a Boston Red Sox baseballcsapatban szerzett részvényeiktől is.
A szakértők a hirdetési piac pangásával és a hírportálok népszerűségével magyarázzák a napilapok olvasottságának zuhanását. A The New York Times saját on-line változatán is ingyenesen olvashatók a lap írásai. Mint az a Nielsen Online kutatóvállalat nemrég napvilágot látott jelentéséből kiderül, az Egyesült Államokban a tíz legolvasottabb napilap honlapjának látogatottsága egy év alatt 16 százalékkal megnőtt. A The New York Times website-ját decemberben 18,2 millióan látogatták meg, a USA Today honlapját 11,4 millióan. A legnagyobb növekedést a New York-i Daily News website-ja produkálta, egy év alatt 99 százalékkal nőtt a látogatottsága. A jelentésből kiderül az is, hogy a hagyományos napilappiac gondjaival ellentétben az emberek igénylik a híreket, de az internetböngészés kényelmesebb és szelektívebb tájékozódást biztosít számukra. A Nielsen Online egyébként megállapította, hogy az átlagos amerikai internetező havonta 59 alkalommal csatlakozik a világhálóhoz, 2353 weboldalt látogat meg, egy adott oldalon átlagosan 55 másodpercet tölt.
Az újságolvasási szokások megváltoztak, először a délutáni lapok iránti érdeklődés szűnt meg, most pedig az interneten kereshetünk alternatív hírforrásokat – nyilatkozott lapunknak Kenneth D. Wald. A Floridai Egyetem politológusa elmondta, „az internetes hírportálok robbanásszerűen elszaporodtak, de ez a minőségi újságírás rovására ment. A legtöbb on-line újságíró nem szakképzett, sokszor híresztelések alapján közölnek tényeket, forrásaikat nem ellenőrzik. A szűrőmechanizmusok, amelyekre egykoron számíthattunk, már nem úgy működnek, mint régen”. Kenneth D. Wald emlékeztetett arra az e-mailen terjesztett állításra, miszerint Barack Obama mozlim vallású. Mind mondja, a híresztelést az amerikaiak tíz százaléka elhitte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.