Egyik fő célkitűzése a pekingi képzőművészeti kiállításnak és vásárnak, hogy elősegítse szorosabb kapcsolatok kialakulását Kína és a nyugati világ kortárs művészete között, s valóban az utóbbi években Kínában rangos fórumokon együtt láthatók a hazai és a külföldi alkotások, amelyek közül a kínai múzeumok és az utóbbi években megjelenő magángyűjtők gyarapíthatják gyűjteményeiket. Ebből a szempontból nézve a vásárt, különösen jelentős, hogy a júniusi tárlat hozadéka nem egyszerűen a Forrás Galéria meghívása, hanem az, hogy a rendezők az idén Magyarországot díszvendégként hívták meg a vásárra, s ezt a díszvendégséget jelentős összeggel támogatják is.
Ennek megfelelően a Forrás Galéria kiemelt helyen, a bejárattal szemben kapott 135 négyzetméteres standot, amelyen nyolc alkotó – Bátorfi Andrea, Csáki Róbert, Incze Mózes, Lajta Gábor, Mara Kinga, Orosz István, Párkányi Raab Péter és Raffay Dávid – munkái szerepelnek. A díszvendégség egyik megnyilvánulása az is, hogy az alkalmanként mintegy harminc-negyvenezer látogatót fogadó vásár idei belépőjegyein Párkányi Raab Péter Perpetuo Excelsior című kő-bronz plasztikájának a reprodukciója látható, s hogy ez a mű a vásár plakátjain, szóróanyagain is visszatérően megjelenik, mégpedig olyan világszerte ismert kínai alkotók műveinek a társaságában, mint az uniformizált nevető figuráiról híres Yue Minjun (Jüe Min-csün), illetve a szintén igen jellegzetes, lírai, szorongásos hangulatú képeket festő Zhang Xiaogang (Csang Hsziao-kang), akiknek művei ma már a világ minden nagy kortárs művészeti múzeumában ott vannak. Hogy a vásár magyar résztvevői iránt mekkora lesz a kínai gyűjtők, múzeumok érdeklődése, arról a vásár hétfői zárása után számolhatunk be.
Magyar Péter eddig két vita elől futamodott meg - Orbán Balázs előállt egy harmadik javaslattal