Új lehetőségek nyílnak a turizmusban

A közel-keleti piac a világ leginkább feltörekvő turisztikai küldőpiacai közé tartozik, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy az erről a területről érkező turisták száma <del datetime="2011-08-08T10:55" cite="mailto:Ismeretlen%20szerző"> </del>dinamikusan nő világszerte. Ennek hatása<del datetime="2011-08-08T10:55" cite="mailto:Ismeretlen%20szerző"> </del> hamarosan nálunk is érzékelhető lesz.

Szabó Emese
2011. 08. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közel-keleti országok közül Magyarország iránt elsősorban az Egyesült Arab Emírség, Katar, Kuvait és Szaúd-Arábia utasai érdeklődnek, legalábbis ezekből az országokból érkezik a legtöbb megkeresés – mondja lapunknak Czunyi Tímea, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai partnerkapcsolatok irodájának vezetője, hozzátéve, hogy ennek megfelelően a társaság is többek között ezen államokban kezdett intenzívebb marketingtevékenységbe. – Az új piacokat a tavalyi év második felében kezdtük el felmérni, ekkor derült ki, hogy ebben a régióban van az egyik legnagyobb potenciál. Idén januárjában ráadásul közvetlen légi összeköttetés is nyílt Budapest és Doha között. Azóta már több Öböl-menti országban lévő partnerünket is megkerestünk, és meghívtuk őket hazánkba, hogy tanulmányút keretében megismerhessék turisztikai kínálatunkat. Májusban részt vettünk a régió legnagyobb utazási kiállításán is, Dubajban. A magyar partnerek óriási érdeklődést tanúsítottak a kiállításon való részvétel iránt, ezért végül egy 75 négyzetméteres standon, 14 szállodával és utazási irodával közösen jelentünk meg a vásáron.
Az arab utazókról tudni kell, hogy utazási szokásaik nagyban különböznek az európaiakétól. Az előbbiek tipikusan nagy családdal utaznak, és hosszabb ideig, három hétig, vagy akár egy hónapig is egy területet fedeznek fel. Ennek oka, hogy az utazás náluk egyfajta „menekülés” az 50 fokos nyári hőség elől. A családos utazás náluk egyébként azt jelenti, hogy a családtagok, azaz akár nyolc-tíz fő is együtt utazik, a gyermekek miatt pedig a kiszolgáló személyzet is velük tart. Ez a turisztikai költésekben igen pozitívan mutatkozik meg – és nemcsak a létszám miatt, hanem azért is, mert az arab vendégek egy főre jutó költése nagyon magas. Értem ezalatt azt, hogy ők a kutatások szerint ötször annyit költenek utazásaik során, mint egy átlagos európai turista – hangsúlyozza a szakember, hozzátéve, hogy ennek oka az, hogy magas minőségű szolgáltatásokat keresnek, és a szokásaik szerint az otthon maradottaknak több bőröndnyi ajándékot visznek.
A hosszabb utazások mellett az arab utazók évente akár négy- öt rövidebb utazást is tesznek, akár városlátogatás, akár üzleti vagy vadászati céllal. Ez utóbbi utakra Magyarországra elsősorban Kuvaitból érkeznek az eddigi tapasztalatok szerint.
Az arab vendégek számára a turisztikai szolgáltatások mellett az orvosi ellátás is rendkívül fontos, mert térségükben nagyon sok a krónikus betegségben szenvedő ember, ami részben a folyamatos klímaberendezések használatnak köszönhető. Az európai gyógykezelésnek emiatt igen magas a presztízse, Németországban például vannak olyan kórházak, ahol a páciensek 20 százaléka az Öböl-menti országokból érkezik. Ebből kiindulva gyógyturisztikai adottságait Magyarországon is kihasználhatja. Ezt elősegítendő van szükség a világhírű gyógyvizeket fókuszba állító kampányokra – hangsúlyozza Czunyi Tímea.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.