A tavaly nyár óta kapható C3-as kisautó műszaki alapjaira épül a C3 Aircross második nemzedéke, amelynek érdekessége, hogy kiskategóriás SUV létére hétszemélyes kivitelben is rendelhető. A C3-ashoz képest jelentősen, 38 centivel hosszabb, 4,39 méteres újdonsággal elsősorban azokat szólítják meg, akik egy barátságos és funkcionális családi autót szeretnének a lehető legkedvezőbb áron. Nos, az indulóárra biztosan nem lehet panaszunk, az 1,2 literes, háromhengeres, 100 lóerős turbós benzinmotorral 7 290 000 forint szerepel a C3 Aircross árcéduláján. Ezzel a Dacia Duster és a hétszemélyes verzióban is elérhető Jogger vevőkörére céloz a Citroen.

Fotó: Citroen
Bár a Citroen ezzel a verzióval az árérzékeny vevőkre hajt, a You kivitel a manuális klímaberendezésen túl komplett vezetéstámogató csomagot (vészfékező, sávtartó, táblafelismerő, éberségfigyelő) is felvonultat, sőt
nem kérnek felárat az hidraulikus ütközőelemekkel rendelkező, Advanced Comfort futóműért sem.
Ugyanakkor aki beruházna a harmadik üléssorra, annak a 7 990 000 forintos Plus modellt kell választani, amelyhez 390 000 forintért rendelhető az elsősorban gyermekekre szabott kiegészítő ülések (így lényegében egy árban vagy a hétszemélyes Jogger TCe110 Expression modellel). A helyenként minimalista, de mindenképp otthonos belső kiemelkedő pontjai az első ülések, ám a fordulatszámmérőt nélkülöző, parányi műszeregységen és az ajtóburkolatokon látszik, hogy a költségeket kordában kellett tartani.

Fotó: Citroen
A rövid menetpróbán kiderült, hogy városban az alapmotor kifejezetten kellemes, nyomatéka és kulturált járása sem adhat okot a panaszra, illetve hogy a futómű és kormányzás sem szokványos. A C3 Aircross volánja kis túlzással egy ujjal forgatható, másrészt a puha, komfortosra hangolt felfüggesztés miatt a karosszériadőlés nagyobb az átlagosnál. Mindenesetre, a motorpalettát nem érheti kritika, hiszen a kedvező árú belépőmodellen túl léteznek izmosabb alternatívák is. Ráadásul a szintén 1,2 literes blokkot használó Hybrid 145 lóerős rendszerteljesítményével nem csak combosabb, hanem mintegy húsz százalékkal takarékosabb is.
Bár „csak” egy 48V-os akkumulátor tárolja az energiát, ez is elég arra, hogy sűrű városi forgalomban a menetidő ötven százalékában álljon a benzinmotor.
A hatgangos, duplakuplungos váltóba beépített villanymotor 21 lóerős teljesítménye lehetővé teszi, hogy a kis sebességű mozgást és a például a parkolási manővereket elektromosan tegye meg az autó. A 8 990 000 forinttól kapható Hybrid felett helyezkedik el a 10 190 000 forintos elektromos kivitel, melynek 44 kWh-s akkucsomagja 300 kilométeres hatótávot engedélyez. Aki viszont kevés lenne ez az érték, annak is kínál majd alternatívát a Citroen. Nem kell sokat várni az ugyancsak 113 lóerős villanymotorral ellátott, de nagyobb akkupakkal rendelkező, 400 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedő csúcsváltozatra sem.

Fotó: Citroen