1. Geely Galaxy Cruiser – úszó terepjáró mesterséges intelligenciával

Fotó: Gulyás Péter
Közel ötméteres hosszával, kétméteres szélességével és magasságával impozáns látványt nyújt a hibrid szuperterepjáró, amely
több mint egy tanulmány, de még nem is szériaérett.
Ki kell emelni a külső részletek közül az ókori csillagászati eszköz, az armilláris gömb (régiesen: gyűrűs teke) által inspirált fényszórókat, míg a hátsó lámpák a 2021-ben világűrbe bocsátott kínai űrállomást, a Tienkungot (magyarul mennyei palota) idézik. De az űrtechnológiából valóban profitál is a Galaxy Cruiser: a Geely saját, egyre bővülő műholdas hálózata netkapcsolatot biztosít számára még a térerőtől távoli területeken is, továbbá terepezés közben műholdas és drónos felderítést használva kerüli ki a komolyabb veszélyeket.

Fotó: Gulyás Péter
A Geely szerint ez a világ első járműve, amelyben a hibrid hajtás és az összkerékhajtás üzemmódjai között a mesterséges intelligencia választ, mindig a pillanatnyi körülményeknek és terepviszonyoknak megfelelően. Az intelligens hajtásrendszer a két villanymotor segítségével szintén automatikusan áll át első-, hátsó- vagy összkerék-meghajtásra, és differenciálzárakat is képes szimulálni. De nem hétköznapi az aktív futómű sem, amely összkerék-kormányzással felvértezve olyan fejlett funkciókra képes, mint a rákjárás, a helyben megfordulás (tankforduló), az akadály-átugrás, a defektes kerékkel való továbbhaladás és a „vezető nélküli” driftelés. Mellesleg magas építése ellenére a Galaxy Cruiser 80 km/h-val képes teljesíteni aszfalton a jávorszarvastesztet, amivel a terepjárók között állítólag rekorder. A Geely szerint a terepjáró felett lehetetlen lesz elveszíteni az irányítást, az új fejlesztésű Golden Short Blade akkumulátor sosem fog öngyulladást produkálni, a kocsi nem ütközik közúton és nem süllyed el vízben, ahol úszni is képes 8,5 km/h sebességgel.
2. Lynk&Co 900 – családi SUV kijelzős lökhárítóval, házimozival, és 857 lóerővel

Fotó: Gulyás Péter
Egyértelmű, hogy a Lynk&Co új csúcsmodelljének, a 900 nevű SUV-nak a legizgalmasabb külső részlete az orrán lévő széles kijelző, amely 10192 darab LED-ből áll. Ennek segítségével nem csak egyszerű, hanem
animált grafikákat is meg tud jeleníteni az autó,
a kiállításon egy ugráló kiskutyát és jobbról balra néző szemeket láttunk feltűnni a szürke árnyalatú képsávon. Egy fokkal egyszerűbb az oldalfalra is ráforduló hátsó lámpa, ott csak kétszínű (piros/fekete) grafika megjelenítésére képes a 2400 darab LED – természetesen a kötelező világítási funkciók mellett. Teljesen sima az 5240 mm hosszú, 1999 mm széles, 1810 mm magas és 3160 mm tengelytávolságú karosszéria oldala a légellenállás optimalizálása érdekében, télen jól jöhet, hogy a süllyesztett kilincseknek „jégtörő” üzemmódja is van.