Noha az idei első öt hónap értékesítése (14 059 darab) 35,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, a Lada nem akarja elengedni az 1998-ban piacra dobott, 2003–2020 között Chevrolet Niva néven árult terepjárót (VAZ-2123), így a 2026-os évre egy újabb frissítést kap a Niva Travel. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a csökkenés megfelel az orosz autópiac visszaesésének,
még így is a tíz legnépszerűbb autó között van a terepjáró, amelynek új első lökhárítót rajzoltak,
a fényszóró formája nem változott, de már LED-es technikát és menetfénycsíkot is használ az új darab, és 17 colos könnyűfém felnik is lesznek az extralistán.

Van egy fontos műszaki változás is, az ős Lada-blokk lökettérfogatát 1,7 literről 1,8 literre növelik, ezenkívül új a szívósor és a teljes kipufogórendszer, módosították a hűtőkört is – összesen 50 új alkatrész van a motoron. Az eredmény 90 lóerős (+7) teljesítmény és 151 Nm-es (+24) nyomaték, ráadásul ennek 80 százalék-a már 1000/perces fordulattól a vezető rendelkezésére áll, terepen jól jön az ilyen hangolás.
A konstruktőrök ígérete szerint 3-30 százalékkal csökken a fogyasztás.
Nagyobb teljesítménye miatt az amúgy a klasszikus Niva műszaki alapjaira épülő (és így a látszat ellenére nem is puha SUV-nak tekinthető) terepjáróban előre már a Vestánál használt hűtött féktárcsákat szerelik, a hátsó merevtengelyhez pedig kanyarstabilizátort adnak. A megújult Lada Niva Travel sorozatgyártása 2025 utolsó negyedévében indul, az ár változásáról később lesznek információk.
