Nagyszabású kampány kezdődik a közlekedés biztonságságáért

A 2021-es Magyar Ralibajnokság futamain egy közlekedésbiztonsági parkban várják a rali szerelmeseit.

null

Nagyszabású közös kampányban hívja fel a figyelmet a Hungarian Police Rallye Team és Ford Magyarország a közlekedésbiztonság fontosságára. A kampány keretében a 2021-es Magyar Ralibajnokság futamain egy közlekedésbiztonsági parkban várják a rali szerelmeseit, hogy a futamok szüneteiben sok hasznos információval, játékos formában hívják fel a figyelmet a szabályos vezetésre.

A kampány főszereplője a Hungarian Police Rallye Team új autója, egy Rally3-as Ford Fiesta lesz. Az M-Sport által gyártott Rally3-as Fiesta szíve egy 12 szelepes háromhengeres alumíniumblokkos 1497cm3 lökettérfogatú turbómotor 30 mm-es szűkítővel.

Ez a motor 5000-es fordulatnál adja le legnagyobb teljesítményét és már 3500-as fordulattól 400 Nm áll rendelkezésre. A versenyautó Sadev 5-sebességes szekvenciális váltóján két sperr differenciálműhöz kapcsolódik, mivel a Rally3-ban mind a négy kerék hajt. Hidraulikus kézifékrendszer és az AP Racing által fejlesztett kéttárcsás kuplung dolgozik az autó alatt. A gyorsan megérkező nagy erőt, az egyedileg erre az autóra készíttetett megerősített verseny féltengelyek viszik át az útra.

Az autó új első és hátsó McPherson futóművet kapott, melynek Reiger lengéscsillapítói 3 utas rendszerben működnek.

Az autóhoz több kemény/közepes/lágy rugót és stabilizátort is lehet választani. A pályán történő nagy erőhatások miatt erősített toronycsapágyat is kapott az új kategóriát képviselő Fiesta Rally3. A lassulásért az Alcon 4 dugattyús féknyergek és az AP Racing által forgalmazott hűtött tárcsák felelnek. Az első fék mérete az útviszonyoktól is függ, murván 280 mm-es aszfalton 330 mm-es. A hátsó fék mérete minden esetben 280 mm. Hidraulikus kézifékrendszer, Alcon Master dugattyúval segíti a gyors irányváltásokat. A Fiesta Rally3-ban hidraulikus gyorskormány található. Pályától függően különböző Oz Racing-felnik váltják egymást az autó alatt. Murván 6×15” / Aszfalton 7×17”.

Az autó motorvezérlője egy Life Racing F88 ECU, melyen Life Racing verseny szoftver fut. A motorvezérlő segítségével az ALS 3 fokozatban állítható a turbónyomás folyamatos megtartása érdekében. A versenyző egyedileg gyártatott, könnyített kagylóülésekben foglalhat helyet és egy digitális műszerfalat lát maga előtt. A megfelelő áramellátás és a maximális biztonság érdekében az M-Sport saját fejlesztésű PDU áramelosztó egysége működik a versenyautóban.

A Rally3-as Ford Fiestát Hoffer Zsolt, a Hungarian Police Rallye Team pilótája vezeti, navigátora Kasza Kristóf lesz. Zsolt több mint húsz éve ül versenyautóban és négy magyar bajnoki címet tudhat magáénak. Hoffer Zsolt 25 éves rendőr szakmai múlttal rendelkezik, rendőr alezredes, osztályvezető. Közel húsz éve meghatározó alakja a belügyi gépjármű-vezetéstechnikai képzéseknek. A jármű biztonságos és tudatos kezelése, a közúti közlekedésben előforduló szituációk felismerése és az azokra adott gyors reagálás módozatainak képzései tartoznak feladatai közé. A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele és a balesetmegelőzés Zsolt fontos célja, amelyet sportjába az autóversenyzésbe, a ralisportba is nagy gyakorlattal hasznosít.

– Csapatunk két fő iránya az autósport és a közlekedésbiztonság. Az autósport, a rali értékeit használjuk fel eszközként a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében

– mondta el Hoffer Zsolt.

Az idei évtől a Magyar Ralibajnokság helyszínein a Közlekedésbiztonsági Park a Ford Magyarország főtámogatásával valósul meg. A Ford Motor Company társadalmi szerepvállalásának fókuszpontjába a közlekedésbiztonságot, ezen belül is a fiatal, friss jogosítvánnyal rendelkező sofőrök gyakorlati képzését helyezi.

Ez az autó lesz a közlekedésbiztonsági kampány egyik főszereplője
Fotó: Facebook.com/policerallyeteam

A globálisan 43 országban megvalósuló Ford Driving Skills for Life programsorozat keretében a Ford a 18–26 év közötti, friss jogosítvánnyal rendelkező tapasztalatlan vezetőknek nyújt egyedülálló gyakorlati képzési programot. A Magyarországon 2017 óta elérhető programban eddig 1300 fiatal tapasztalhatta meg a gyakorlatban, hogy milyen érzés valójában a vészfékezés, mi a teendő, ha jeges úton az autónk megcsúszik alattunk, vagy hogy mennyi veszéllyel jár a vezetés közbeni mobiltelefonálás.

Statisztikák alapján hazánkban is nagyon fontos, hogy felhívjuk a figyelmet a vezetés veszélyeire.

A közös kampány keretében a Ford a közlekedési parkjában játékos formában ismerteti meg az érdeklődőket a vezetés közben fellépő figyelemelterelő dolgok, mint például az sms-ezés, telefonálás, selfizés veszélyére, és hívja fel a figyelmet az alkohol, drogfogyasztás és a másnaposság okozta veszélyhelyzetekre.

– Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18–26 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa-szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot 2017-ben Magyarországon is elindíthattuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszú távú folyamat. Reméljük, hogy idén a járványhelyzet lehetővé teszi, hogy ősszel ismét megrendezzük a fiataloknak szóló vezetéstechnikai tréningünket, de addig is a Hungarian Police Rallye Teammel összefogva a rengeteg érdeklődőt vonzó Magyar Ralibajnokság futamain hívjuk fel a figyelmet a biztonságos vezetés fontosságára – mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezetője.

Az eredeti cikk a kampány képeivel IDE kattintva érhető el.

 

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.