Egy villanyautó, amely sikerre van ítélve

Nem sportkocsiból faragtak szabadidő-autót, hanem a fürge villanyautót látták el Mustang-megjelenéssel.

null

A 60-as évek közepén a Mustang a nagyszériás technikát divatos külsőbe öltöztetve fergeteges siker lett. Most, 57 évvel később, épp eltérő a helyzet, a Mustang a globális sportkocsipiac éllovasaként nagyszériás terméknek számít, és ennek megjelenését felhasználva akarja a Ford nyerő helyzetbe hozni az akkumulátoros-elektromos hajtást. Ez a cég első, dedikált villanyautója, amely sikerre van ítélve – a Ford az egyedüli a nagy észak-amerikai autógyártók közül, aki állami segítség nélkül vészelte át a gazdasági válságokat, nem engedhet meg magának veszteséges projektet, így a Mustang Mach-E-vel is kezdettől fogva pénzt akarnak keresni. Eredetileg nem Mustangnak szánták a nagy hatótávolságú villanyautót, de aztán a Jim Hackett által 2017-ben létrehozott Team Edison fejlesztőcsapatnál úgy döntöttek, hogy a fürge autóra illik a legendás név, és az ötajtós szabadidő-autó megjelenését is egészen jól sikerült a sportkocsihoz igazítani. Erről személyesen győződhettem meg a Ford szentendrei központjában, ahol Balázzsal, a fotósunkkal ismerhettük meg az autót.

A cég első, dedikált villanyautója, amely sikerre van ítélve: Ford Mustang Mach-E
Fotó: FLICKR

Azzal csaltak optikailag pár centit a formatervezők, hogy a tető peremét minden karosszériaszín esetén feketére fényezik, így a szemlélő csak a lendületes ívben hátrafelé lejtő tetővonalat látja, a szinte vízszintesen húzódó, így a hátul ülőknek is elég helyet hagyó tető nem feltűnő. Az ajtót feltárva látszik a turpisság, jó arasznyi vastag az ajtó által teljesen takart küszöb – itt rejtőzik ugye az akkumulátor –, maguk az ajtónyílások hagyományos személyautó-méretűek, az utastérpadló pedig mélyebben van a küszöbnél. Érdekes, hogy az ajtót gombnyomásra szervó „pattintja ki”, de a becsukásnál már nem húzza azt vissza.

A Mustang a globális sportkocsipiac éllovasaként nagyszériás terméknek számít
Fotó: FLICKR

Az utastérben helyet foglalva rögtön feltűnik a nagyméretű, élére állított központi kijelző, amelynek alsó részén van egy forgókapcsoló is a hangerőállításhoz; az ügyfelek ragaszkodtak ehhez a megoldáshoz, ahogy ahhoz is, hogy a kormány mögött is legyen monitor. Nekem kicsit csalódás, hogy a műszerfal Mustang-jellemzőnek számító kettős domborítása nem látszik, kitakarja a SYNC4-es fejegység teteje. Nem fordítják magyarra a menüt, amellyel kapcsolatban annyi lesz a változás, hogy a legfontosabb – leggyakrabban használt – dolgokat rögtön a kezdőképernyőn eléri majd a vezető, és világnyelveken hangvezérlésre is adott a lehetőség.

A felfüggesztést, a kormányzást, a menetstabilizálót és a hajtásvezérlést is az európai igényekhez hangolják
Fotó: FLICKR

Természetesen az autóban lesz SIM-kártya, távoli hozzáféréssel frissíti magát a rendszer, és a FordPass alkalmazás segítségével a töltésért való fizetés is egyszerűen megy majd; folyamatosan bővül az európai és magyar partnerek listája, ahol az autó alkalmazásán keresztül lehet majd fizetni az energiáért.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.