Azon politikusok, akik egy térség motorjának számító nagyvárosban dolgoznak, legyenek felelősek a saját oktatási rendszerük irányításáért, legyen dolguk városuk közoktatásával – hangoztatta a polgármester.
Én azt fogom képviselni, hogy azok a települések is, ahol fontosnak tartják az oktatás és az oktatási rendszer fejlesztésében való részvételt, lehetőséget kapjanak erre. „Ezeknek a hatásköröknek a helyes megosztása vezethet el bennünket egy jobban teljesítő, minőségi oktatási rendszerhez” – fogalmazott Kósa Lajos.
A polgármester, aki egyben a Fidesz ügyvezető alelnöke, az iskolarendszer átalakítását sürgető tényezők közé sorolta két nemzetközi felmérés eredményét: az egyik szerint az Európai Unió tagországai közül a magyar iskolarendszer a legrugalmatlanabb, nálunk konzerválódnak az oktatásban leginkább a társadalmi különbségek. A másik szerint a legjobban teljesítő tízszázaléknyi magyar diák az OECD-országok hasonlóan jól teljesítői között az utolsó három helyen vannak. Mint mondta, ezen a tehetséggondozási programok javításával lehetne változtatni.
A fenntartók szerepéről szólva elmondta: a jelenlegi 2300 fenntartó közül csak mintegy 300 az, ahol van ez irányú – például pedagógusi, oktatásszervezői – végzettséggel rendelkező munkatárs. Debrecen ilyen fenntartó – szögezte le, hozzáfűzve, hogy a városi iskolák diákjai nemzetközi és országos versenyeken is kimagasló eredményeket érnek el. „Debrecen iskoláiban első osztályú munka folyik” – hangoztatta.
Kósa Lajos közölte, hogy a születések számából levont adatokból arra lehet következtetni, hogy a következő hat évben nem csökken tovább a gyerekszám, ami ebben a tanévben több iskola megszüntetését vagy összevonását tette szükségessé.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.