Változhatnak a kerékbilincselés szabályai a fővárosban

Változhatnak a kerékbilincselés szabályai Budapesten 2012 első negyedévében, miután a képviselők elfogadták Tarlós István főpolgármester ez irányú előterjesztését a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén. A főváros az egységesítés érdekében egyeztető tárgyalásokat kezdeményez a kerületekkel.

MNO
2011. 08. 31. 8:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A képviselők 27 igen és 5 tartózkodás mellett fogadták el a főpolgármester előterjesztését, amelyben Tarlós István úgy fogalmazott: Budapesten jelenleg nem egységes a kerékbilincselés és a járművek elszállításának jogi háttere, ezért a főváros egyeztető tárgyalásokat kezdeményezne a kerületekkel az egységesítés érdekében.

A koncepció lényege, hogy kerékbilincselésre csak a legszükségesebb esetben kerülhessen sor, mivel nem szeretnék a szabálytalankodó járművet a szabálysértés helyén „konzerválni”; az üzemképtelen, valamint a közúti forgalom biztonságát, a közbiztonságot veszélyeztető járműveket elszállíttatnák, és erről a kerületekkel is meg szeretnének állapodni.

Az előterjesztés vitájában Molnár Gyula (MSZP) azt mondta, a probléma valós, de ebből Tarlós István egy elemet emelt ki, arra kínál megoldást, de ezzel nem fog az egész parkolási probléma megoldódni Budapesten. Ez nem stratégia, ez csak a felületet karcolgatja – mondta a szocialista politikus. Az MSZP-frakció egyik része igennel szavazott, a másik része tartózkodott. Losonczy Pál (Jobbik) azt hangsúlyozta, hogy pártja a teljes kerékbilincseléses rendszer ellen van, mert az a korrupció melegágyának tekinthető. Hanzély Ákos (LMP) az előterjesztés támogatása mellett emelt szót, mint mondta, pártja minden olyan kezdeményezést támogat, amely az egységesítés irányába mutat.

Az előterjesztés elfogadásával kezdeményezték a jogszabályok olyan célú módosítását is, hogy a fővárosi önkormányzat főjegyzője is elsőfokú szabálysértési hatóságnak minősüljön, mivel jelenleg a felügyelet, illetve általában a fővárosi önkormányzat által kezdeményezett szabálysértési eljárásokban kiszabott bírságok is a kerületekhez folynak be.

Tarlós István az előterjesztésben hangsúlyozta, Budapesten nem egységes a kerékbilincselés és a járművek elszállításának gyakorlata, mert a kerületekkel különböző megállapodásokat kötöttek. Az I., a XIII., a XIV., a XV., a XVI., a XIX., a XX. és a XXIII. kerületben a Fővárosi Közterület-felügyelet valamennyi közterületen eljárhat a megkötött megállapodás szerint. A II., az V., a VI., a VII., a IX., a X. és a XVIII. kerületben csak a főváros tulajdonában lévő közterületeken járhatnak el, míg a IV., a XVII. és a XXII. kerületben csak kerékbilincselésre jogosult a felügyelet. A III., a VIII., a XI., a XII. és a XXI. kerületben viszont a felügyeletnek semmilyen jogköre nincs.

A főpolgármester előterjesztése szerint Budapest közlekedésében jelenleg kaotikus állapotok uralkodnak, tarthatatlan az a helyzet, hogy a közlekedési szabálytalanságok legkirívóbb szabálysértői alig vagy egyáltalán nem vonhatók felelősségre. A közlekedést zavaró jelenségek megszüntetése, a parkolási fegyelem és a főváros áteresztőképességének javítása érdekében egységesebbé, átláthatóbbá, ellenőrizhetőbbé kell tenni Budapest közterületein a szabálytalanul várakozó, üzemképtelen és a közúti forgalom biztonságát, a közbiztonságot veszélyeztető gépjárművek elszállítását, valamint a szabálytalanul „elhelyezett” gépjárművek kivételes esetben történő kerékbilincselését – fogalmazott Tarlós István.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.