Fókuszban a sikeres magyar életpálya

A nemzetpolitikai helyettes államtitkár szerint biztosítani kell és meg kell mutatni a külhoni magyarság számára, hogy segítik és támogatják a sikeres, magyar életpályát.

LR
2014. 02. 07. 12:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erről Répás Zsuzsanna beszélt egy szakmai konferencián pénteken a fővárosban. Rámutatott: a külhoni magyarság legnagyobb problémája a népességfogyás, aminek oka, hogy kevés gyermek születik, illetve az asszimiláció és az elvándorlás. Hangsúlyozta: a magyar közösségek szempontjából a legfontosabbak a magyar intézmények és iskolák, amelyek azonban csak akkor működhetnek, ha abba magyar gyermekek járnak. Szólt arról, hogy harminc oktatási programmal segítették a külhoni magyar oktatást. Ezek közül kiemelte a külhoni magyar óvodák évét, majd a külhoni magyar iskolák éveit és az idén a külhoni felsősök évét. A programokra 100-100 millió, 2014-ben 140 millió forint áll rendelkezésre.

Az idei, a tehetséggondozást középpontba állító tematikus program részeként márciusban Kárpát-medencei körutat szerveznek, pályaorientációs tréninget tartanak hetedikes-nyolcadikos diákoknak, és lehetőség nyílik a szakoktatás népszerűsítésére is. Folytatódik a módszertani továbbképzés, a Ringató program, és Csodasarok játék is várja a kisiskolásokat.

Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár kiemelte: nagyon sok és rendkívül komoly változás zajlott az elmúlt években a köznevelésben. A köznevelés egészének bővülnek a feladatai, ugyanakkor eltérő feltételrendszerben működnek az iskolák. Hozzátette: a közszolgálat irányába mozdultak el a folyamatok a köznevelés területén, és alapvető célként jelölte meg a nagyobb állami szerepvállalást az egységes, magas minőség érdekében, az iskola nevelő szerepének erősítését. Kiemelt cél a tehetséggondozás, a leszakadás megakadályozása. Fontosnak tartotta a nevelési és oktatási feladatok egyensúlyát, és kitért a pedagóguspálya presztízsének helyreállítására is. Ezen a téren tavaly komoly eredményeket mutattak fel – mondta. Sikerült elérni, hogy a pedagógusbérek értékállók – állapította meg, a pedagógusképzésben pedig az osztatlan forma visszaállítását hangsúlyozta. Jelezte: egyszerűbb, átláthatóbb modell jött létre az intézményfenntartásban. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ előnyei között említette az átlátható struktúra kialakításának lehetőségét, az iskolákban működő, szülőket, tanulókat segítő eljárásrendek egységesítését. A szakképzésben visszatérnek a hároméves programhoz, a szakiskolai rendszer megerősítése megtörtént – közölte.

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által Értékek és dimenziók a Kárpát-medencében címmel elindított konferenciasorozat célja, hogy az itt élő magyarság megismerje a megújított köznevelés rendszerét, és a magyar nyelvű oktatás színterein együttműködést alakítsanak ki. A konferencia műhelykonferenciákkal folytatódik a következő hetekben hat külhoni helyszínen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.