Tarlós István a lap csütörtökön megjelent számában megjelent interjújában azt mondta: „a fonódó karácsonyig elkészül, de nem adjuk át, mert a Lánchídnál van egy aluljáró, amely csak 2016 tavaszára készül el. Mivel májusra a Széll Kálmán téren is véget ér a munka és a két beruházás szorosan összefügg, talán érdemesebb együtt átadni őket”. Közölte, a forgalom a Lánchídnál mindkét irányba elindul december végén, de amíg nem lesz folyamatos a villamospálya, nem tekinti befejezettnek a beruházást. Átmenetileg lesz egy átszállási pont a két vonal között – tette hozzá.
A BKV hosszú távú finanszírozásáról szólva Tarlós István arról beszélt, hogy az ügyben a kormánnyal továbbra is „holtponton” állnak. A főpolgármester azt mondta, hogy az agglomerációs közlekedésen a főváros nettó vesztesége 12 milliárd forint. Az állam által kért díjkedvezmények 10 milliárd, a díjmentes közlekedés pedig 9,5 milliárd forint veszteséget jelentnek. Ezeknek az összege az, amivel, „ha úgy vesszük, az állam tartozik nekünk” – tette hozzá.
Ha nem kapják meg a költségvetésből az államtól átvállalt feladathoz a forrásokat, akkor lehet, hogy nem mennek ki az agglomerációba a tömegközlekedési járművek – közölte.
Arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha ez sem hat, a főpolgármester úgy fogalmazott: „Ha nem lesz megoldás nagyon rövid időn belül, tegyünk egy próbát. Ha nem hiszik el, hogy ennyibe kerül a közlekedés, hogy nem felelőtlenül költjük összevissza a pénzeket, akkor adjuk át a kancelláriaminiszternek a BKV-t.”
„Üzemeltesse ő a fővárosi meg az agglomerációs tömegközlekedést, de ne kapjon rá egyetlen fillérrel se többet, mint mi, és nyújtsa ugyanezt a szolgáltatást. Leveszem a kalapom, ha képes megoldani” – mondta Tarlós István az interjúban.
Az interjúból kiderült, Tarlós elsősorban Lázár Jánost hibáztatja a mostani kormányból az elmaradás miatt: „Egyes befolyásos politikai szereplők – elsősorban Lázár János kancelláriaminiszter – nem akarják megérteni, hogy egy nagyváros tömegközlekedése sok pénzbe kerül. Ma már ott tartunk, hogy a BKV 2010 óta nem vett fel működési hitelt, üzemi eredménye pozitív, és olcsóbb a budapesti tömegközlekedés fenntartása, mint a jóval kisebb Prágáé.”
A „pedagógiai célú járatritkítások” lehetősége kapcsán a főpolgármester úgy fogalmazott: „Ez a helyzet politikai kockázat a Fidesznek. Bár nem közömbös számomra, nem nekem kell 2019-ben választást nyerni Budapesten és a kerületekben, hanem a kormánypárt polgármestereinek. És igaza van: újabb öt éve nincs megoldás, amit én is meguntam már. Sem pragmatikus értelemben, sem politikai szempontból nem értem az egész történet hasznát. A pénzt végül úgyis oda kell adni – az elmúlt években is odaadták –, a huzavona viszont rombolja a politikai közösségünk támogatottságát.”
Beszélt a Széll Kálmán tér átépítéséről is Tarlós, kifejezve: nem örül neki, hogy sokan a forgalmi dugókról, csúszásokról beszélnek, „mintha egy ilyen csomópontot, mint a Széll Kálmán tér, észrevétlenül át lehetne építeni, miközben még a forgalmat is fenn kell tartani. A sárga földig gyaláznak bennünket a három hónapos késés miatt, miközben a tér felújítását tizenöt évig csak ígérgette mindenki. Néhány hónap múlva kész lesz, szép lesz, és mindenki élvezni fogja.”