Tarlós: Lázár ezt nem akarja megérteni

A főpolgármester szerint a járatritkítás politikai kockázat lenne a Fidesznek.

MNO
2015. 12. 03. 13:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tarlós István a lap csütörtökön megjelent számában megjelent interjújában azt mondta: „a fonódó karácsonyig elkészül, de nem adjuk át, mert a Lánchídnál van egy aluljáró, amely csak 2016 tavaszára készül el. Mivel májusra a Széll Kálmán téren is véget ér a munka és a két beruházás szorosan összefügg, talán érdemesebb együtt átadni őket”. Közölte, a forgalom a Lánchídnál mindkét irányba elindul december végén, de amíg nem lesz folyamatos a villamospálya, nem tekinti befejezettnek a beruházást. Átmenetileg lesz egy átszállási pont a két vonal között – tette hozzá.

A BKV hosszú távú finanszírozásáról szólva Tarlós István arról beszélt, hogy az ügyben a kormánnyal továbbra is „holtponton” állnak. A főpolgármester azt mondta, hogy az agglomerációs közlekedésen a főváros nettó vesztesége 12 milliárd forint. Az állam által kért díjkedvezmények 10 milliárd, a díjmentes közlekedés pedig 9,5 milliárd forint veszteséget jelentnek. Ezeknek az összege az, amivel, „ha úgy vesszük, az állam tartozik nekünk” – tette hozzá.

Ha nem kapják meg a költségvetésből az államtól átvállalt feladathoz a forrásokat, akkor lehet, hogy nem mennek ki az agglomerációba a tömegközlekedési járművek – közölte.

Arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha ez sem hat, a főpolgármester úgy fogalmazott: „Ha nem lesz megoldás nagyon rövid időn belül, tegyünk egy próbát. Ha nem hiszik el, hogy ennyibe kerül a közlekedés, hogy nem felelőtlenül költjük összevissza a pénzeket, akkor adjuk át a kancelláriaminiszternek a BKV-t.”

„Üzemeltesse ő a fővárosi meg az agglomerációs tömegközlekedést, de ne kapjon rá egyetlen fillérrel se többet, mint mi, és nyújtsa ugyanezt a szolgáltatást. Leveszem a kalapom, ha képes megoldani” – mondta Tarlós István az interjúban.

Az interjúból kiderült, Tarlós elsősorban Lázár Jánost hibáztatja a mostani kormányból az elmaradás miatt: „Egyes befolyásos politikai szereplők – elsősorban Lázár János kancelláriaminiszter – nem akarják megérteni, hogy egy nagyváros tömegközlekedése sok pénzbe kerül. Ma már ott tartunk, hogy a BKV 2010 óta nem vett fel működési hitelt, üzemi eredménye pozitív, és olcsóbb a budapesti tömegközlekedés fenntartása, mint a jóval kisebb Prágáé.”

A „pedagógiai célú járatritkítások” lehetősége kapcsán a főpolgármester úgy fogalmazott: „Ez a helyzet politikai kockázat a Fidesznek. Bár nem közömbös számomra, nem nekem kell 2019-ben választást nyerni Budapesten és a kerületekben, hanem a kormánypárt polgármestereinek. És igaza van: újabb öt éve nincs megoldás, amit én is meguntam már. Sem pragmatikus értelemben, sem politikai szempontból nem értem az egész történet hasznát. A pénzt végül úgyis oda kell adni – az elmúlt években is odaadták –, a huzavona viszont rombolja a politikai közösségünk támogatottságát.”

Beszélt a Széll Kálmán tér átépítéséről is Tarlós, kifejezve: nem örül neki, hogy sokan a forgalmi dugókról, csúszásokról beszélnek, „mintha egy ilyen csomópontot, mint a Széll Kálmán tér, észrevétlenül át lehetne építeni, miközben még a forgalmat is fenn kell tartani. A sárga földig gyaláznak bennünket a három hónapos késés miatt, miközben a tér felújítását tizenöt évig csak ígérgette mindenki. Néhány hónap múlva kész lesz, szép lesz, és mindenki élvezni fogja.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.