A főpolgármester ezúttal is hangsúlyozta, hogy a fővárosi tömegközlekedés hatékonyságának javításával 2010 óta 10 milliárd forintos megtakarítást és ugyanekkora bevételnövekedést tudtak elérni a BKV-nál, amelynek költségvetéséből ennek ellenére is 30-31 milliárd forint hiányzik az állami díjkedvezmények és az agglomerációs közlekedés biztosítása miatt. Utóbbival kapcsolatban kiemelte, az agglomerációs közlekedés biztosítására nincs törvényi kötelezettsége a fővárosnak, ezért állami támogatást sem kapnak e kiadásaikra. Kérdésre válaszolva a politikus reális alternatívának nevezte az agglomerációs közlekedés leállítását arra az esetre, ha finanszírozásáról nem születik megállapodás.
Tarlós István szerint ennek tudatában az eddigi 24 milliárd forintos állami feladattámogatás is kevésnek bizonyult, a kabinet jelenlegi szándéka alapján ez az összeg jövőre 6 milliárd forinttal, a következő két évben pedig további 3-3 milliárd forinttal csökkenne.
A főpolgármester a tárgyalások kimenetelére vonatkozó kérdésekre reagálva megjegyezte, soha nem folytatott teljesen eredménytelen „hosszabb egyeztetést” a kormányfővel. Tarlós István közölte, hivatalos levélben is eljuttatták a Miniszterelnökségre a BKV állami átadására vonatkozó, korábban ismertetett javaslatukat. A főpolgármester kitért arra is, hogy a 4-es metró végleges használatbavételi engedélyének elkészültével, várhatóan január elejétől végleg megszüntetik a metróvonallal párhuzamosan közlekedő felszíni járatokat, ami 1,3 milliárd forintos megtakarítást jelent.
Tarlós István további kérdésekre válaszolva tehetséges politikusnak nevezte a Miniszterelnökséget vezető Lázár Jánost, akinek szerinte a „virgács szerepkör” nagyon tetszik, a bokszzsák szerepe viszont már nem. „Pedig ha valaki szeret virgács lenni, kénytelen bokszzsák is lenni” – fogalmazott a városvezető. Szerinte kettőjük között nem személyes vita van, hanem Budapest és a vidék küzdelme a költségvetési forrásokért.
A főpolgármester csütörtökön megjelent sajtóhírekre reagálva megerősítette, a városvezetés nem tervezi a Lánchíd egyirányúsítását, továbbá a pesti alsó rakpart közúti forgalmának lezárását.