Olimpiához igazított fejlesztések

Nyolc kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházás terveinek előkészítése mellett döntött a kormány.

2016. 07. 22. 10:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyolc kulcsfontosságú budapesti közlekedési beruházás terveinek előkészítése mellett döntött szerdai ülésén a kormány – derült ki a Magyar Közlöny tegnap megjelent legújabb számából. Bár a kormányhatározat nem említi, ezek a fejlesztések kivétel nélkül Budapest 2024-es olimpiai pályázatához kapcsolódnak, amelyről a Nemzetközi Olimpiai Bizottság 2017 szeptemberében dönt.

A főváros belső közlekedését leginkább az évtizedek óta tervezett Galvani híd megépítése érinti, amely Budát és Pestet a kelenföldi Galvani utca és a ferencvárosi Illatos út vonalában köti össze Csepel északi csúcsa fölött átívelve. Ehhez Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter azonnali hatállyal nemzetközi tervpályázatot ír ki. A tárcavezetőnek az eljárásba – Fürjes Balázs kiemelt beruházásokért felelős kormánybiztossal együttműködve – Tarlós István főpolgármestert is be kell vonnia. A Galvani híd engedélyezési terveinek 2018. szeptember 30-ra kell elkészülniük.

Már egy évvel korábban terveket vár a kormány a Rákóczi híddal párhuzamos Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítésére, a kelenföldi és ferencvárosi vasútállomások közötti háromvágányú kapcsolat, valamint új megállók kiépítésére. Ehhez csatlakozik a Budapestet a szerb határnál lévő Kelebiával összekötő vasútvonal nyomvonal-korrekciója is. A főváros fejlesztési terheit csökkenti az állam az 1-es metróként is ismert kisföldalatti vasút rekonstrukciójának és járműbeszerzésének átvállalásával.

Mivel 2017 januárjától végleg visszaveszi az állam a fővárostól a HÉV közlekedtetését, az egyik legfőbb tervezett olimpiai helyszín, azaz Észak-Csepel megközelítése érdekében a már korábban megismert fejlesztésekről a kormány dönt. A csepeli HÉV-et a fővárosi villamoshálózatba, a ráckevei vonalat pedig az „egységes fővárosi kötött pályás közlekedési hálózatba” integrálják. A Budapestről induló M1-es és M7-es autópályákat kétszer három sávosra bővítik Győr, illetve Balatonvilágos között. A tervezésre a következő három évben 12 milliárd forint állami forrást fordítanak.

Tarlós István kérdésünkre elmondta: a beruházások nem érintik a fővárosi fejlesztések keretét, és úgy tudja, a 3-as metró felújítási szerződéseinek megkötéséhez szükséges fedezetgaranciáról augusztus 5-én dönthet a kabinet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.