A profit ötödét helikopterezte el Rogán feleségének cége

Továbbra sem látni tisztán, miből származott a miniszterfeleség vállalkozásának 51 milliós árbevétele.

Jandó Zoltán
2017. 05. 29. 5:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Első ránézésre nem hazudtolta meg a helikopterezési ügyében egyszer már hazugságon kapott Rogán Antalt a felesége cége. A Miniszterelnöki Kabinetirodát irányító miniszterről utolsó sztorijai egyikében a Népszabadság írta meg, hogy tavaly októberben helikopterrel utazott egy esküvőre. A tárcavezető először letagadta, hogy – az akkori becslések szerint 1,5-2 millió forintért bérelhető – luxusjárművet vette volna igénybe, majd sikeres üzletasszony nejét emlegette, aki állítólag egy barter- (árucsere) szerződés keretében szerezte az utat.

Rogán-Gaál Cecília cége, a Nakama & Partners Kft. (N&P) a napokban hozta nyilvánosságra 2016-os beszámolóját, egészen pontosan annak kiegészítő mellékletét. Ebben pedig a Magyar Nemzet által megkérdezett szakértők szerint szerepel olyan költségtétel, amire rá lehet húzni a luxusutazást. Más kérdés, hogy Rogánék a teljes éves nyereség nagyjából ötödét verhették el a néhány órás programra, a dokumentum alapján ugyanis az N&P 51,1 millió forintos árbevétel mellett 7,7 milliós adózott nyereséggel zárta az évet.

Az azonban, hogy miből folyt be ez a bő 50 millió, továbbra sem egyértelmű. Természetesen kerestük a céget kérdéseinkkel, lapzártánkig azonban nem érkezett válasz. A tevékenységi körről pedig a korábbi nyilatkozatok és tervek alapján nem könnyű biztosat állítani, a cégnek ráadásul nincs honlapja, és közösségi oldalakon sem aktív.

A társaságot eredetileg nem Rogán-Gaál Cecília alapította, igaz, üzlettársa, a celebvilágban szintén ismert Sarka Kata már 2015 decemberében, a kezdeteknél is a cégben volt. Első tulajdonostársai a Fidesz kedvenc biztonsági cégéből, a Valton Kft.-ből ismert Bessenyei István és egy A Másik Kft. nevű vállalat voltak. Az utóbbi két tag azonban tavaly kiszállt a társaságból, ekkor érkezett helyükre a miniszter felesége.

Joanelli Tamás, aki A Másik Kft. társtulajdonosaként részt vett az alapításban, lapunknak azt mondta: azért hagyta ott az N&P-t, mert a cég az első hónapokban nem indult be. Néhány százezer forintnyi megrendelést ugyan állítólag kapott a vállalat, de érdemben senkinek nem volt ideje foglalkozni azzal, hogy hazai hírességek Facebook-oldalára szervezzen hirdetéseket. Eredetileg ugyanis ezzel a céllal hozták létre a céget.

A stratégia aztán – legalábbis látszólag – változott: májusban az új tulajdonos, Rogán-Gaál Cecília már egy olyan társaság képviselőjeként kapott helyet a szintén Sarka Kata által menedzselt Magyarország Szépe zsűrijében, amely a verseny után a legjobban szereplő lányokat kívánta foglalkoztatni.

Az, hogy végül a két bizniszből melyik hozta be a tízmilliókat, a beszámolóból nem derül ki. A két elképzelést azonban (még ha ágazati szakértők szerint valószínűleg lett is volna benne üzleti potenciál) egész biztosan nem vegyítették. A Figyelő a múlt év végén ugyanis megkereste a Magyarország Szépe győztesét, Gelencsér Tímeát, aki jelezte: egyedül kezeli a Facebook-profilját, és azon nincsenek hirdetések. Az ugyanakkor jól látszik, hogy Rogánné érkezése (és vélhetően kapcsolatrendszere) nagyot lendített az üzleten, hiszen a májusig néhány százezret fialó társaság 2016 utolsó hét-nyolc hónapjában nőtt 50 milliós vállalkozássá. 

Bár egy cégben okozhat konfliktust, ha az egyik tulajdonos a bevétel 3-4 százalékát családi programra költi, az N&P-nél szerencsére ez nem vezetett kenyértöréshez. A taggyűlési jegyzőkönyv tanúsága alapján legalábbis a két tulajdonos – Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília – egyhangúlag elfogadta a beszámolót, így a helikopterezést is. (J. Z.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.