Nem tett le a kormány a reklámadóról

Sőt, 5,3 százalékról 7,5-re emelnék a kulcsot.

Katona Mariann
2017. 05. 03. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábban tervezettnél kisebb mértékben ugyan, de továbbra is emelné a reklámadó mértékét a Fidesz. Az eredeti elképzelés a 9 százalékos adókulcs volt, Kósa Lajos azonban már 7,5 százalékról beszélt. Igaz, a tájékoztatója után nem sokkal megkezdődött parlamenti vitában ez utóbbi szám nem hangzott el.

A médiumokat sújtó reklámadót 2014-ben vezették be, jó néhány értelmezés szerint a kormányellenes hangnemre váltó RTL Klubra és az ellenzéki médiára szabva. Az adókulcs 5,3 százalék volt, ám a 100 millió forintos adóalappal nem rendelkezőknek nem kellett fizetni. Ezt a sávos megoldást azonban kifogásolta az Európai Bizottság. Habár a magyar kormány az uniós bírósághoz fordult, az EB határozatát végre kell hajtania: vissza kell térítenie az eddig már befizetett milliárdokat és módosítani az adókulcsokon.

Kósa Lajos arról beszélt, hogy a 7,5 százalékos adókulcsot egészen addig akarják fenntartani, amíg – úgy véli, nagyjából négy év alatt – visszafizetik a médiacégek által eddig befizetett összegeket.

Az ellenzéki pártok egyébként egyöntetűen kritizálták a terveket, az MSZP-s Józsa István például „botránytörvényt” emlegetett. Abban a Jobbik és az LMP is egyetértett, hogy a kormány célja a reklámpiac minél nagyobb hányadát megszerezni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.