Nem tett le a kormány a reklámadóról

Sőt, 5,3 százalékról 7,5-re emelnék a kulcsot.

Katona Mariann
2017. 05. 03. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábban tervezettnél kisebb mértékben ugyan, de továbbra is emelné a reklámadó mértékét a Fidesz. Az eredeti elképzelés a 9 százalékos adókulcs volt, Kósa Lajos azonban már 7,5 százalékról beszélt. Igaz, a tájékoztatója után nem sokkal megkezdődött parlamenti vitában ez utóbbi szám nem hangzott el.

A médiumokat sújtó reklámadót 2014-ben vezették be, jó néhány értelmezés szerint a kormányellenes hangnemre váltó RTL Klubra és az ellenzéki médiára szabva. Az adókulcs 5,3 százalék volt, ám a 100 millió forintos adóalappal nem rendelkezőknek nem kellett fizetni. Ezt a sávos megoldást azonban kifogásolta az Európai Bizottság. Habár a magyar kormány az uniós bírósághoz fordult, az EB határozatát végre kell hajtania: vissza kell térítenie az eddig már befizetett milliárdokat és módosítani az adókulcsokon.

Kósa Lajos arról beszélt, hogy a 7,5 százalékos adókulcsot egészen addig akarják fenntartani, amíg – úgy véli, nagyjából négy év alatt – visszafizetik a médiacégek által eddig befizetett összegeket.

Az ellenzéki pártok egyébként egyöntetűen kritizálták a terveket, az MSZP-s Józsa István például „botránytörvényt” emlegetett. Abban a Jobbik és az LMP is egyetértett, hogy a kormány célja a reklámpiac minél nagyobb hányadát megszerezni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.