Megszólalt az etikus hekker, a T-Systems vezérigazgatója pedig bocsánatot kért

A fiatal azt mondta, megviselte a kihallgatás, de hazatérve erőt adott neki, hogy annyian kiálltak mellette.

MN
2017. 07. 22. 16:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megszólalt a BKK elektronikus jegyvásárlási rendszerén biztonsági rést kiszúró diák. Szombaton az RTL Klub Híradójának nyilatkozott, szigorúan név nélkül és eltorzított hanggal. Elmondta, megviselte a kihallgatás. Amikor a BKK-t értesítette a hibáról, már levelében egyértelművé tette, hogy az 50 forintért vásárolt bérletet nem kívánja használni, és segítő szándékkal jár el.

A Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai péntek reggel hét órakor jelentek meg a lakásán, hogy házkutatást tartsanak. Majd gyanúsítotti kihallgatásra vitték, és ahogy a fiú fogalmazott, addig csak filmben látott módon kezelték, rabosították és ujjlenyomatot is vettek tőle. Kihallgatás közben már kezdte magát rosszul érezni, mintha bűnöző lenne, de miután hazatért, szembesült a hatalmas felháborodással. Mint fogalmazott, őt magát is meglepte a hatalmas összefogás, illetve, hogy az ország egy emberként állt ki mellette. Biztos benne, hogy ügyében felmentő ítélet fog születni.

„Személy szerint engem is megérint a fiatalember esete, de szeretném kiemelni, hogy számunkra, az adott körülmények között nem volt más lehetőség, minthogy feljelentést tegyünk ismeretlen tettes ellen (a fiatalember nem felénk jelzett)” – közölte a T-Systems Facebook-oldalán szombat délután Kaszás Zoltán, a cég vezérigazgatója. Hozzátette, amennyiben bebizonyosodik a fiú etikus magatartása, szeretné felajánlani a jövőbeni együttműködés lehetőségét számára. 

Emellett pedig a cég nevében bocsánatot kért mindenkitől. „A megrendelő BKK-val közösen, a kollégáink komoly erőfeszítései mellett jött létre az online értékesítési rendszer. Vitathatatlan, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások. Fontos számomra, hogy az általunk és a közösség jelzései alapján feltárt hiányosságok kapcsán, szakmai és emberi alázattal tudjunk szembenézni a helyzettel, legyen bennünk kellő tartás és szakmaiság, hogy ezeket javítsuk, elhárítsuk. Azt szeretném, hogy ez a rendszer mindenki számára megfelelő legyen. Elmondható, hogy az ismert problémákat javítottuk, folyamatosan dolgozunk azon, hogy a rendszer még biztonságosabb, megbízhatóbb legyen. Jelen pillanatban a rendszer leginkább az internetes szolgáltatói oldalon tapasztalható támadásoknak van kitéve.” 

Kaszás Zoltán megígérte, hogy együttműködnek a Tarlós István által indított vizsgálatban, emellett pedig a cégen belül sem maradnak el a szükséges lépések. Kitért arra is, hogy Magyarországon az etikus hekkerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat, ezért aztán a T-Systems Magyarország ezzel kapcsolatos kezdeményezésekkel áll elő a közeli jövőben.

Szombat este Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója is elnézést kért. „Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe” – Írta közleményében.

Az online értékesítési rendszer hibáival kapcsolatban Tényi István és az Önkéntes Kiberjogászok Szervezete is jelezte, hogy feljelentést tesz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.