Megszólalt az etikus hekker, a T-Systems vezérigazgatója pedig bocsánatot kért

A fiatal azt mondta, megviselte a kihallgatás, de hazatérve erőt adott neki, hogy annyian kiálltak mellette.

MN
2017. 07. 22. 16:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megszólalt a BKK elektronikus jegyvásárlási rendszerén biztonsági rést kiszúró diák. Szombaton az RTL Klub Híradójának nyilatkozott, szigorúan név nélkül és eltorzított hanggal. Elmondta, megviselte a kihallgatás. Amikor a BKK-t értesítette a hibáról, már levelében egyértelművé tette, hogy az 50 forintért vásárolt bérletet nem kívánja használni, és segítő szándékkal jár el.

A Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai péntek reggel hét órakor jelentek meg a lakásán, hogy házkutatást tartsanak. Majd gyanúsítotti kihallgatásra vitték, és ahogy a fiú fogalmazott, addig csak filmben látott módon kezelték, rabosították és ujjlenyomatot is vettek tőle. Kihallgatás közben már kezdte magát rosszul érezni, mintha bűnöző lenne, de miután hazatért, szembesült a hatalmas felháborodással. Mint fogalmazott, őt magát is meglepte a hatalmas összefogás, illetve, hogy az ország egy emberként állt ki mellette. Biztos benne, hogy ügyében felmentő ítélet fog születni.

„Személy szerint engem is megérint a fiatalember esete, de szeretném kiemelni, hogy számunkra, az adott körülmények között nem volt más lehetőség, minthogy feljelentést tegyünk ismeretlen tettes ellen (a fiatalember nem felénk jelzett)” – közölte a T-Systems Facebook-oldalán szombat délután Kaszás Zoltán, a cég vezérigazgatója. Hozzátette, amennyiben bebizonyosodik a fiú etikus magatartása, szeretné felajánlani a jövőbeni együttműködés lehetőségét számára. 

Emellett pedig a cég nevében bocsánatot kért mindenkitől. „A megrendelő BKK-val közösen, a kollégáink komoly erőfeszítései mellett jött létre az online értékesítési rendszer. Vitathatatlan, hogy a rendszer bizonyos komponenseinél már léteznek fejlettebb, korszerűbb megoldások. Fontos számomra, hogy az általunk és a közösség jelzései alapján feltárt hiányosságok kapcsán, szakmai és emberi alázattal tudjunk szembenézni a helyzettel, legyen bennünk kellő tartás és szakmaiság, hogy ezeket javítsuk, elhárítsuk. Azt szeretném, hogy ez a rendszer mindenki számára megfelelő legyen. Elmondható, hogy az ismert problémákat javítottuk, folyamatosan dolgozunk azon, hogy a rendszer még biztonságosabb, megbízhatóbb legyen. Jelen pillanatban a rendszer leginkább az internetes szolgáltatói oldalon tapasztalható támadásoknak van kitéve.” 

Kaszás Zoltán megígérte, hogy együttműködnek a Tarlós István által indított vizsgálatban, emellett pedig a cégen belül sem maradnak el a szükséges lépések. Kitért arra is, hogy Magyarországon az etikus hekkerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat, ezért aztán a T-Systems Magyarország ezzel kapcsolatos kezdeményezésekkel áll elő a közeli jövőben.

Szombat este Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója is elnézést kért. „Őszintén sajnálom, hogy a BKK online értékesítési rendszerének bevezetése problémákkal terhelt, higgyék el, engem és kollégáimat is az a cél vezérelt, hogy a közösségi közlekedést használók könnyen elérhető, gyors és ügyfélbarát megoldást vehessenek igénybe” – Írta közleményében.

Az online értékesítési rendszer hibáival kapcsolatban Tényi István és az Önkéntes Kiberjogászok Szervezete is jelezte, hogy feljelentést tesz.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.