Mindössze 60 másodperces lesz a vizes világbajnokság papíron 230 millió forintból készülő utókommunikációs filmje. Lapunk múlt héten számolt be róla, hogy négy nappal a vb vége előtt írtak ki közbeszerzést a témában, amit azóta – a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül – gyorsan le is zavartak. A megbízást a három kormányközeli indulóból (az NKOH tenderein csak a korábban kiválasztott cégek vehetnek részt) az a konzorcium húzta be, amelynek a vizes vb-n eddig is milliárdokat kereső Kuna Tibor két cége, a Trinity International Communications Kft. és a Young and Partners Kft. is a tagja.
A tender napvilágra kerülését követően megkerestük a világbajnokságot szervező (és ezt a filmet is megrendelő) Bp2017 Kft.-t, hogy áruljanak el néhány részletet a produkcióról. Egyebek között arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen céllal készül a film, milyen hosszú lesz, és hol láthatja majd a nagyérdemű. Arra is rákérdeztünk, hogy a tervezett alkotás azonos-e az online kampányokban múlt hét vége óta már futó félperces reklámmal.
Utóbbira szerencsére nemleges választ kaptunk (erre egyébként még a szervezőcéghez közel álló forrásaink is azt mondták, hogy durva lenne), ugyanakkor a megküldött információkból az is kiderült, hogy sokkal hosszabb a valódi utókommunikációs film sem lesz. A közel negyedmilliárdos büdzséből ugyanis egy egyperces bejátszás készül, igaz, ebből 10, 20 és 30 másodperces vágatot is csinálnak. A hosszúnak éppen nem mondható film a világbajnokság öt helyszínét és hat sportágát mutatja majd be „edukatív és országimázs-népszerűsítés célokat szolgálva”, és 2017. augusztus 21. után kerül adásba. Ezt követően viszont televíziós és online felületen is látható lesz, így vélhetően tényleg széles körhöz eljut (még ha a hazai hirdetési felületeket valószínűleg szokás szerint alaposan megválogatják majd, hogy a hirdetési pénzek a megfelelő helyen landoljanak).
A másodpercenként négymilliós gyártási költség azonban így is megdöbbentő. A tavaly Oscar-díjjal jutalmazott Mindenki című, 25 perces alkotás például tízmillió forintba, vagyis percenként mindössze 400 ezerbe került, az 1997-ben bemutatott, 14 szobrocskával jutalmazott Titanic pedig forintra átváltva nagyjából 260 millióba, de ha maradunk a reklámfilmeknél (nehéz lenne egy egyperces promóciót másnak minősíteni), akkor is aránytalanul magas a 230 milliós összeg.