Kilenc évig voltam polgármester az újpestiek bizalmából. Szakmám szerint közlekedésmérnök vagyok, és jelenleg a BKK – Budapesti Közlekedési Központ igazgatósági tagja – írja közösségi oldalára feltöltött bejegyzésében Budapest IV. kerületének korábbi kormánypárti polgármestere.
Wintermantel Zsolt Facebook-posztjában leszögezi, hogy a budapesti közösségi közlekedésben kialakult elfogadhatatlan, az utasok egészségét közvetlenül fenyegető veszély miatt ma ismét kezdeményezte a BKK igazgatóságának haladéktalan összehívását.
– A főpolgármester gyakorolja a BKK tulajdonosi jogait és ő felel a város működéséért, így feltétlenül szükséges, hogy részt vegyen az ülésen. Mondja el, hogy a Fővárosi Operatív törzsben hogyan alakulhatott ki ez, a járvány terjedését nemhogy gátló, hanem felgyorsító álláspont? Tisztelettel kérem a Főpolgármestert: ezúttal ne panaszkodjon, ne hárítsák másra a felelősséget, ne kibúvókat keressen, ne okolja se a Kormányt, se Tarlós Istvánt, se a budapestieket, hanem adjon egyenes válaszokat a jogos kérdésekre! – írja a kormánypárti politikus.
Fidesz: A főpolgármester emberéletekkel játszik
Láng Zsolt, a kormánypárt fővárosi frakcióvezetője szerint, ameddig Karácsony Gergely egyetlen nap leforgása alatt végighaknizta a személyéhez lojális médiumokat, hogy ha nem vezetheti rendeleti úton, egy személyben Budapestet, akkor emberéletek kerülhetnek veszélybe, aközben tisztán látszik, hogy saját rossz intézkedéseit sem képes korrigálni.
Az elmúlt hetekben az állampolgárok felelős viselkedésének köszönhetően sikerült szabályozott keretek között tartani a koronavírus járványt. Pár napja a tömeges fertőzések szakaszába léptünk, de továbbra is az a legfontosabb cél, hogy a fertőzés görbéjét minél inkább ellaposítsuk. Ebbe rondított bele Karácsony Gergely a tegnapi napon bevezetett járatritkításokkal. Szerdai és csütörtök reggeli posztja sokat elárul tájékozatlanságáról. 10 százalékos kihasználtságot emleget, csakhogy ez akkor lenne igaz, ha normál helyzet lenne. Akkor egy jármű kapacitását a szabványok szerint úgy számítják, hogy egy négyzetméteren 4 utas utazik. De most világjárvány van és ha legalább 1 méter távolságot akarnánk tartani, akkor négyzetméterenként 1 fő lehetne maximum a 4 helyett! Így az a 10 százalék máris 40 százalék! Ha pedig azt vesszük, hogy az ideális két méter távolság lenne, akkor ez még jóval magasabb arány lenne, csúcsidőben a normál menetrendet kellene tartani – sorolja a tényeket Wintermantel Zsolt.