Nem szeretik a közlekedők, ha sűrűn változik egy adott út, útvonal forgalmi rendje. Szeptemberben újra változni fog a nagykörúti kerékpársáv, most a parkolósávot veszik el az autósoktól. Emiatt a Nagykörútról félezer parkolóhely hiányozik majd. A környékbeli utcák forgalma jelentősen megnő, a parkolóhelyet kereső, a körbe-körbe araszoló, egyre feszültebb autósok pedig újabb veszélyforrást jelentenek, nem a forgalomra, a gyalogosokra koncentrálnak hanem az üres helyekre, ebből konfliktusok, balesetek alakulhatnak ki.
Lengyel János közlekedésbiztonsági igazságügyi szakértő szerint nem igazán jó a közlekedési morál, a baleset-megelőzés szempontjából egy nagyváros közlekedési rendjének állandó változtatása. Az autósok többsége rutinból vezet, a megszokott útirányon, sávokban, idő, mire átáll a változtatásokra. Ez így volt a nyár elején a Nagyvárad téri sávlezárásoknál, az Üllői úti biciklissávok esetében, de a Nagykörúton is.
A kerékpársávokon a megújult intézkedése után is ott lesznek a buszmegállók,
a biciklissávra hajtó jobbra kanyarodó – vagy az új rendelkezések szerint éppen a mellékutcákban szabad parkolóhelyet kereső – autók, amik szintén balesetveszélyes helyzeteket okozhatnak. A kerékpárosok nagy többsége azt hiszi, a biciklissáv megvédi, elsőbbséget biztosít neki, de ez csak az elkülönült, kiépített, s nem a felfestett, járműforgalom elől elvett területre helyezett kerékpárúton érvényes.
A nagykörúti kerékpársáv biztonságáért felelős biciklis rendőrjárőrök tagjai is elmondták a Magyar Nemzetnek,
a reggeli, délutáni csúcsforgalomban így is nagy volt a kipufogógáz koncentrátuma, nem egészséges ilyen környezetben biciklizni.
A kerékpáros-szervezetek aktivistái most is inkább a kisebb, akár lezárt mellékutakra terelt kerékpáros forgalmat részesítenék előnyben, ezek biztonságosak, tisztább levegőjűek.
Élhető Budapest – Élhető Nagykörút címmel tartott sajtótájékoztatót Budapest főpolgármestere arról, mik a városvezetés pontos tervei a jövőben a Nagykörúttal, illetve a kerékpársávokkal. Karácsony Gergely szerint az élhető Budapestért program segítségével igyekeztek olyan megoldást találni, ami a legtöbb budapesti polgárnak, a legtöbb Budapesten közlekedőnek jó. A főpolgármester elismerte, ezek a kompromisszumos megoldások sem fognak mindenkinek tetszeni, de hosszú távon az élhető, tiszta levegőjű, zöld városképet vetítik előre, ami politikai hovatartozás nélkül szolgálja a fővárosiak jövőjét.