– Nagy munkát igényel, hogy a kötelező előírásoknak megfelelve építsük újjá az adminisztrációs ügymenetünket, hiszen ezzel egy időben haladni kell a mostani feladatokkal, például a felvételi vizsgák lebonyolításával, a záróvizsgák szervezésével, illetve a félévek indításával – nyilatkozta a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) vezetősége azoknak a lapunk birtokába került dokumentumoknak a kapcsán, melyek szerint tömeges mulasztásokat és olykor törvénysértéseket is elkövetett az intézmény előző vezetése.
A Magyar Nemzet azt is kiderítette, hogy az iratok hiányos és nem előírásszerű nyilvántartása miatt
gyakorlatilag bárkinek kiállíthattak oklevelet, egy hallgatónak akár többet is, több szakról. Nem vezették a hallgatók törzslapjait, a tanárok személyi anyagairól szóló nyilvántartást.
Számos esetben nem vagy csak papíralapon rögzítették azokat a tanórákat, melyekről a baloldali sajtó azt állította, hogy szabályszerűen, igazoltan tartották meg. Az SZFE sajtóosztálya lapunknak leszögezte: az előző vezetősége által okozott problémákkal nem tisztük elszámolni, ehelyett inkább orvosolják ezeket, legjobb tudásuk szerint, a hallgatók érdekében, a szabályokat betartva.
– Megterhelő az adott napi feladatokon felül „visszafelé” dolgozni. Több kolléga között kell az elmaradt feladatokat felosztani. Figyelni kell arra is, hogy a kollégák ne fásuljanak bele a monotonitásba, ne veszítsék el motiváltságukat az akadályok miatt – hívta fel a figyelmet az egyetem.

Fotó: Havran Zoltán / Magyar Nemzet
Arra is rámutattak, hogy a problémák hosszú ideig, folyamatosan jelentkeznek majd, hiszen mindig lesz, akinek szüksége van az irataiból másolatra, egy-egy igazolásra. – Ha rendszerszerűen nem lehet az erre előírt felületeken adatokat találni, akkor kutatómunkát kell folytatni olyan, egyébként egyszerű esetekben is, ahol a szabályok és előírások betartása mellett gördülékeny ügymenetnek kellene lennie. A pár perc alatt elvégezhető feladat akár órákat és hosszú ideig lezáratlan ügyeket eredményezhet – hangsúlyozták, példaként említve, hogy rendszeresen kell kérniük az irattározó kollégák kutatását.
Az SZFE vezetése kiemelte azt is, hogy nem céljuk a volt hallgatók eredményeinek eltörlése vagy akár megkérdőjelezése.
– Nagy gondot fordítunk arra, hogy innentől kezdve lehetőség szerint hibák nélkül működjünk, a szabályok, rendeletek és törvények szigorú betartása mentén haladva – közölték, hozzátéve: nem jelzik a hibákat a volt hallgatóknak, „hiszen nem a hallgatók tehetnek arról, ha az adminisztráció hibát hibára halmozva működött”.
Lapunk arról is beszámolt, hogy
az SZFE előző vezetése a vagyongazdálkodás területén is súlyos mulasztásokat követett el.