Ezek az utak újulhatnak meg, ha megnyílik az uniós pénzcsap

A következő uniós programozási ciklusban is jelentős összeg áll a Magyar Közút rendelkezésére alsóbb rendű utak megújítására. Bár a projektlista korántsem teljes, már most látszik, hogy jelentős színvonaljavulás várható a következő években a hazai közúthálózatban – olvasható a VG.hu cikkében.

Forrás: VG.hu2022. 09. 20. 7:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár még hiányzik a partnerségi megállapodás és a jogállamisági eljárás lezárása, körvonalazódik, hogy milyen fejlesztések valósulhatnak meg a következő években. Ahogy az előző hétéves keretköltségvetésben, úgy a most induló ciklusban is jelentős összeg áll rendelkezésre vidéki életminőséget javító beruházásokra. Bár a projektlista valószínűleg még korántsem teljes, a palyazat.gov.hu jelenleg elérhető adatai szerint a Top plusz keretében négy és öt számjegyű főutak felújítására uniós forrásból

legalább 144 milliárd forintot fordíthat a következő programozási ciklusban a Magyar Közút, amelyből mintegy 620 kilométeren újíthatja meg az útburkolatot, ami a Magyar falu programmal kiegészülve jelentős színvonal-emelkedést hozhat a vidéki infrastruktúrában.

Mint ismert, a Falusi Útalapot még 2018 végén hozta létre a kormány azzal a céllal, hogy több évre ütemezetten biztosítson forrást az alsórendű úthálózat korszerűsítésére. A kabinet számításai szerint a 2019-től 2021 végéig tartó időszakban közel háromezer kilométer mellékút megújítását tette lehetővé a program. 

Uniós forrásból a legtöbb fejlesztés Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében várható a következő időszakban, összesen 86, illetve 77 kilométeren tehetik rendbe a mellékúthálózatot a megyékben. Így például megújulhat a Hangács, Mogyoróska bekötőút mellett a 3702 jelű összekötő út a 9+910–14+109 kilométerszelvények között, Megyaszó bel- és külterületi szakaszán. Nemesbük elérhetősége is jelentősen javulhat a 3312 jelű összekötő út 11+000–14+299 kilométerszelvények közötti szakaszának rekonstrukciójával.

Emellett több, turisztikailag frekventált régió is ott van a támogatott projektek listáján. A 8116-es Kápolnásnyék–Pákozd összekötő út (4+000–10+930 kilométerszelvények) hét kilométeren kap új aszfaltréteget Velence és Sukoró területén. 

A Balaton sem marad ki a fejlődésből: a Tihany területén futó 7117-es összekötő út (a 6+704–9+746 szelvények között) hét kilométeren, míg a 7303-as Balatonfüred és Aszófő között kisebb távon, 815 méteren újulhat meg.

Újdonság, hogy Pest megyében már nemcsak hazai, hanem uniós forrásból is indulhat útrekonstrukció, négy projektben 13,5 milliárd forintból 43 kilométeren újíthatja meg a burkolatot a közútkezelő.

A szerencsés települések között vannak az agglomerációhoz tartozók is, mint például Solymár (1107-es), Vác ( 2104-es) vagy Budaörs (81101-es). A legnagyobb egybefüggő szakasz a 52 103-as Bugyi-bekötőút korszerűsítése lehet.

Az eredeti cikk IDE kattintva érhető el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Haol/Czinege Melinda)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.