Erzsébetvárosnak a körúton belüli részén kész kínszenvedés közlekedni, amióta a kerület Gyurcsány-párti polgármestere minden logikát nélkülözve variálta meg a behajtási irányokat, labirintussá változtatva ezzel az utcákat
– reagált a Fidesz budapesti frakciója a közösségi oldalán arra, hogy a VII. kerület DK-s polgármestere, Niedermüller Péter bejelentette: januártól jelentősen korlátozni fogják az átmenő forgalmat a kerületben a nem ott élők számára. A budapesti Fidesz frakciója szerint Niedermüller a jövő hónaptól még nagyobb káoszt szabadít a környékre, mivel korlátozzák az átmenő forgalmat, elsősorban a legforgalmasabb – a Dohány, a Dob és a Wesselényi – utcákon.
A frakció szerint Budapest egyébként is siralmas légszennyezettségi állapotát csak fokozni fogja, ha a kerülőre kényszerülő autók dupla távon araszolnak majd az idegtépő dugókban. „Ennyit a zöldpolitikáról és a városlakók egészségéről”
– jegyezték meg.
Erzsébetváros polgármestere nemrégiben jelentette be, hogy január 2-tól két fontos változásra lehet számítani a kerületben: az átmenő forgalom még inkább csökkenni fog, és kialakítanak úgynevezett áthajtási pontokat, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező helyi lakosok áthajthatnak. Szerinte mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autóforgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz.
A január 2-tól érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra
– emelte ki Niedermüller Péter. A polgármester megerősítette azt is, hogy általános sebességcsökkentés bevezetéséről jelenleg nincs szó, a főváros azonban továbbra is napirenden tartja a 30 kilométer/órás zónák kijelölésének kérdését, egész Budapest területén.
A VII. kerületi önkormányzat a fővárossal, a Budapesti Közlekedési Központtal és a Budapest Közúttal együtt dolgozta ki az új közlekedési rendet, melynek célja az átmenő forgalom csökkentése, ezáltal a helyi lakosok közlekedésének megkönnyítése. Ennek értelmében a forgalomcsillapítás alá eső területeken áthajtási pontokat fognak kialakítani, ahol csak a parkolási engedéllyel rendelkező helyi lakosok hajthatnak majd át.
Az átrendezés Belső-Erzsébetvárost érinti a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út által határolt területen, valamint elsősorban három nagy forgalmú utca, a Dohány, a Dob és a Wesselényi átmenő forgalmát korlátozzák majd.
Lapunk úgy tudja, hogy a környékbeli üzletek tulajdonosai nem örülnek az új forgalmi rendszernek: többen közülük azt tapasztalták, hogy mivel az autósok nem tudnak megállni, parkolni ezeken a területeken, a boltoknak visszaesett a forgalma.
Az autósok kiszorítását két évvel ezelőtt kezdte meg Karácsony Gergely főpolgármester. A Nagykörúton egyeztetés nélkül balesetveszélyes, ritkán kihasznált kerékpársávokat festettek fel, ami a pesti alsó rakpart lezárásával, valamint a Lánchíd és a Blaha Lujza tér elhúzódó felújításával együtt jelentősen megnehezítette a fővárosban a közlekedést. Emlékezetes, a főpolgármester úgy reagált az ezzel kapcsolatban őt ért kritikákra: „Hát szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!”