A politikai reklámtevékenység átláthatóságáról szóló javaslatáról szavaz az Európai Parlament csütörtökön, brüsszeli plenáris ülésén szavaz az Európai Bizottság. Az EP-képviselők szigorítani kívánják a javaslatot, és azt kívánják elérni, hogy például könnyebben lehessen információhoz jutni arról, ki a hirdetés szponzora és mennyit fizettek a hirdetésért, mi a célközönség meghatározásának menete, és hogy a hirdetés mely választásokhoz köthető. A vonatkozó uniós jogszabály a választásokat és népszavazásokat közvetlenül megelőző időszakokra vonatkozóan is további szabályokat állapítana meg.
„Miközben a brüsszeli korrupció lassan minden uniós intézményt érint, az ügy részleteinek feltárása, a szükséges következtetések levonása helyett a brüsszeli bürokraták
olyan jogszabályt akarnak áterőltetni, amely betiltaná a választási kampányok során azt, hogy a brüsszeli korrupcióról beszélni lehessen
– mondta Deutsch Tamás, a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról szóló javaslattal kapcsolatban.