Sok helyütt már nyomuk sincs azoknak a fejlesztési terveknek, amelyeket az előző ciklusban, Tarlós István főpolgármestersége alatt fogadott el a fővárosi önkormányzat. Karácsony Gergely, Budapest jelenlegi vezetője ugyanis a korábbi vezetés által megtervezett beruházások jó részét nem tudta vagy akarta tető alá hozni csaknem öt év alatt.
Lánchíd
Karácsony Gergely az előző városvezetés által előkészített beruházások töredékét is csupán csökkentett műszaki tartalommal valósította meg. Ennek jó példája, hogy Tarlós István korábbi főpolgármesternek a Lánchíd felújítása kapcsán például kész tervei voltak, és megvolt a szükséges fedezete. A híd felújításával együtt valósult volna meg a váralagút és a villamos-aluljáró rendbetétele is, azonban Karácsony hosszas bizonytalankodás után úgy döntött, a főváros kizárólag a Lánchidat újítja fel, a korábbi beruházás értékéhez képest ötmilliárd forinttal drágábban.
Amennyiben ugyanis Karácsony Gergely főpolgármester 2020 februárjában nem állítja le a Tarlós István által előkészített Lánchíd-beruházást, akkor már mind a pesti Széchenyi István tér és a villamos-aluljáró, mind pedig a Clark Ádám tér és a váralagút felújítva állna a budapestiek rendelkezésére.
Clark Ádám tér
A baloldali főpolgármesternek a Clark Ádám térre vonatkozó kampányígéretét bírálta Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is. A közlekedési szakember szerint rosszul időzített presztízsberuházásról van szó, más fővárosi csomópontok megújítására nagyobb szükség lenne.
Blaha Lujza tér
A Lánchíd felújításához hasonló eset történt a Blaha Lujza tér rekonstrukciójánál is. A forgalmas köztér négymilliárd forintból újult volna meg, a felújítás pedig magában foglalta volna a Somogyi Béla utca rendezését, továbbá egy illemhely, egy pavilon, egy buszváró és egy lift építését. Emellett a tér felújításának egyik kiemelt eleme volt a Népszínház utcában található villamosmegálló Blaha Lujza térre átvezetése.
A felújításban található műszaki tartalom döntő többségét azonban Karácsony Gergely főpolgármester forráshiányra hivatkozva kivetette a beruházásból. A Blaha Lujza tér felújítását követően pedig később
a közterület egyik sarkában létrehoztak egy mára hírhedtté vált közvécét,
amely mostanra a prostituáltak, a hajléktalanok és a kábítószer-fogyasztók mindennapi menedéke lett.
Biodóm, hullámvasút
A balliberális városvezetés azonban egyes esetekben már a folyamatban lévő beruházásokat is „kibelezte”, nem félve attól, hogy torzókat hagynak a fővárosban. Gy. Németh Erzsébet szocialista főpolgármester-helyettes személyesen jelentette be, hogy a Liget Budapest-projekt részeként épülő állatkerti biodóm befejezése a korábban becsült összeggel szemben tízmilliárd forinttal kevesebből valósul meg. Mint kiderült, a költségcsökkenés néhány tétel kiemelésével született meg, ilyen például a hullámvasút felújítása.
Örs vezér tere
A Karácsony-féle vezetés azonban egyes területeken a fejlesztésnek még a hírét, a puszta felvetését is elutasította, lesöpörte az asztalról. Így járt az Örs vezér terére tervezett felújítás is, amely csupán a látványtervekig jutott, a beruházás 2021 után elsikkadt.
A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója 2021-ben már aláírta a szerződést, amelynek értelmében összekötötték volna a H9 HÉV-vonalat az M2-es metróval, így összekapcsolva a belvárost az agglomerációval. A korszerű vonal a belváros felől a X., XIV. és XVI. kerület, illetve Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród irányában haladt volna.
A baloldali főpolgármester Budapest kiemelt beruházásainak megtorpedózásában is komoly szerepet vállalt.
Határ úti aluljáró
A Határ úti aluljáró esetében a beruházást még 2019-ben indították el. Az első tervek szerint a kivitelezés határideje 2023 augusztus vége lett volna, de nem lett kész. Ez módosult 2023. október 31-re, de addig sem fejeződött be. A jelenlegi tervek szerint 2024. április 30-ra készül el a felújítás, azonban továbbra is tetemes csúszásban van a kivitelező.
Népligeti felüljáró
Néhány hónapja döntött úgy a Főpolgármesteri Hivatal, hogy a népligeti felüljárót mégsem kell elbontani, ami azt jelenti, hogy az arra közlekedő nagyjából 15 ezer autós még mindig csak egy sávon tud közlekedni.
Az eredeti tervek szerint a városközpont felé vezető oldalon a korlátozás tavaly márciustól júliusig lett volna érvényben, azonban még ma is nagyobb körültekintést igényel ott a közlekedés, ugyanis továbbra is le van zárva a felüljáró egy szakasza.
A lezárásról pedig nem tudni, meddig marad érvényben, ugyanis a főváros tervei szerint az állagmegóvó munkálatok tervezése és engedélyeztetése 2024-ben, az élettartam-hosszabbító beruházás pedig 2025-ben valósulhat meg. Ennek eredményeként a felüljárót további tíz évig használhatják majd a budapestiek.