Nagyjából négy hónapja döntött úgy a főpolgármesteri hivatal, hogy a népligeti felüljárót mégsem kell elbontani, ami azt jelenti, hogy az arra közlekedő nagyjából 15 ezer autós még mindig csak egy sávon tud közlekedni, nagyjából tizenegy hónapja – emlékeztet cikkében a Világgazdaság.
Sokba kerül, de legalább használhatatlan: folytatódik a népligeti felüljáró kálváriája
A kérdés csak az, hogy még meddig.

Eredetileg arról volt szó, hogy a városközpont felé vezető oldalon a korlátozás tavaly márciustól júliusig lesz érvényben, azonban még ma is nagyobb körültekintést igényel az arra való közlekedés, ugyanis túl sok dolog azóta sem változott, mindössze annyi, hogy 2023 tavaszán megkezdődött az 1978-ban, tehát 45 éve átadott műtárgy állapotának részletes vizsgálata.
További Gazdaság híreink
A nettó 185 millió forintba kerülő felmérés, amelyet egyébként az A-Híd Zrt. végzett el, arra a kérdésre kereste a választ, hogy el kell-e bontani a népligeti felüljárót vagy sem. Végül arra jutottak, hogy a felüljáró maradhat. Az elkészült tanulmányok alapján városvezetés azt javasolta, hogy a felüljárón olyan munkálatokat végezzenek el, amelyek révén az 2035-ig megmaradhat. Jelenleg annyit tudni az ügyről, hogy a munkálatok tervezése és engedélyeztetése 2024-ben, az élettartam-hosszabbító beruházás 2025-ben valósulhat meg.
És hogy miért nem lehet még mindig két sávon haladni Budapest irányába?
Azért, mert erről még nem született döntés. Amint megszületik a vonatkozó döntés, a Budapest Közút a végrehajtáshoz szükséges munkálatokat el fogja kezdeni, azonban ennek az időpontját egyelőre homály fedi. A portál kiemeli:
ezek szerint a népligeti felüljáró szétverésére még volt pénz, de a helyreállításra már nincs. Hogy erre miért nem rendeltek eleve forrást, nem lehet tudni.
Megjegyzik, amíg nem lesz meg a szükséges finanszírozás, az arra járó napi 15 ezer jármű vezetői legyenek minél körültekintőbbek.
További Gazdaság híreink
Borítókép: Forgalomelterelés sávelhúzással a népligeti felüljárón 2023. március 4-én (Fotó: MTI/Illyés Tibor)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Nem érdemes rutinból vásárolni a jövő évi autópályamatricákat – mutatjuk az újdonságokat
Egy felmérés szerint sokan nincsenek tisztában a változásokkal.

Az idei év után 2026 is új szintre emeli a magyar családtámogatási rendszert
A családtámogatási rendszerbe bevezetett változások több mint egymillió családot érintenek.

Ezt az adót megúsztuk, így lettek nálunk a legalacsonyabbak a háztartási áramtarifák
A háztartások energiaadója Magyarországon a rezsicsökkentés egyik intézkedéseként megszűnt.

Tévesen utalt a karácsonyi vásárlási lázban? Mutatjuk, hogyan szerezheti vissz a pénzét
Az év végén a szokásosnál több a téves online bankkártyás fizetés és utalás.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Nem érdemes rutinból vásárolni a jövő évi autópályamatricákat – mutatjuk az újdonságokat
Egy felmérés szerint sokan nincsenek tisztában a változásokkal.

Az idei év után 2026 is új szintre emeli a magyar családtámogatási rendszert
A családtámogatási rendszerbe bevezetett változások több mint egymillió családot érintenek.

Ezt az adót megúsztuk, így lettek nálunk a legalacsonyabbak a háztartási áramtarifák
A háztartások energiaadója Magyarországon a rezsicsökkentés egyik intézkedéseként megszűnt.

Tévesen utalt a karácsonyi vásárlási lázban? Mutatjuk, hogyan szerezheti vissz a pénzét
Az év végén a szokásosnál több a téves online bankkártyás fizetés és utalás.















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!