Szekszárd újra középpontba kerülne

A szekszárdi polgárok legnagyobb problémája a széthúzás és a békétlenség a kormánypártok polgármesterjeöltje szerint. Berlinger Attila úgy látja, Tolna vármegye székhelyének jövőbeli pozícióját tekintve régóta alapvető elképzelés, hogy logisztikai központtá tegyék a települést, egyben megerősítsék, újraépítsék a korábban meglévő keleti, déli és nyugati közlekedési, gazdasági kapcsolatokat.

2024. 03. 21. 5:17
MAR_4204
20230110_Szekszárd_Sajtótájékoztató_Berlinger Attila ügyvezető igazgató sajtótájékoztatót tartott a Babits Mihály Kultúrális Központ évkezdő januári programjairól_Fotó:Mártonfai Dénes_Tolnai Népújság_MD_TN Fotó: Mártonfai Dénes
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Szekszárd számára fontos közösségek, szervezetek hat-nyolc évvel ezelőtt sokkal inkább összetartók voltak, sokkal inkább kommunikáltak egymással – mondta Berlinger Attila, Szekszárd város polgármesterjelöltje, aki szerint az elmúlt években hiányzott a kommunikáció, illetve a közös célért való munkavégzés, aminek áldozatává vált számos, a Modern városok programban megszülető fejlesztés. 

Az egyik ilyen fejlesztés volt a városi sportcsarnok átalakítása, bővítése. A negyvenéves épületet Szekszárdon számos kiváló sportegyesület használja, azonban a fejlesztés az elmúlt évek politikai zűrzavara miatt nem valósult meg. 

– A választás után újra fel szeretnénk venni a kormányzati szervekkel, minisztériumokkal a kapcsolatot. Azt gondolom, amennyiben egyértelműen látható, hogy Szekszárdon újra van stabil és a fejlesztésekért közösen dolgozó erő, akkor a fejlesztési források visszatérhetnek – tette hozzá a politikus. 

Lapunk kérdésére Berlinger Attila elmondta, évtizedek óta dolgozik Szekszárdért, több mint húsz évet töltött a városházán a közigazgatásban. Dolgozott mindhárom rendszerváltást követő polgármesterrel, illetve foglalkozott a polgármesteri kabinet nemzetközi kapcsolataival.

A város érdekének mindent felül kell írnia. Nem az egyéni ambícióknak és a másik kiszorítására irányuló politikai akaratnak kell érvényesülnie, hanem a városlakók igényeit kielégítő beruházásokra és az ő jólétüknek megfelelő fejlesztésekre van szükség

 – emelte ki a politikus, majd hozzátette, azért is tartja magát megfelelő jelöltnek, mert a városban élő összes társadalmi csoporttal jó kapcsolatot ápol, és a teljes életét Szekszárdon, illetve annak vonzáskörzetében töltötte. 

Szekszárdon tíz egyéni választókerület van. A képviselő-testület a polgármesterrel együtt 15 főből áll.

 A tíz egyéni körzetben öt hölgyet kívánunk indítani. A képviselők között mindenféleképpen szerepeltetni akarjuk a helyi sportélet, az oktatási közösség, illetve a vállalkozói és egészségügyi csoportok jeles képviselőit. Az egészségügy területéről is kerestünk meg olyan hiteles, igazi szekszárdi gyökerű képviselőjelölteket, akik mind egyénileg, mind pedig csapatként is alkalmasak arra, hogy ezt a fajta együttműködést és az előremutató gondolkodást sugallják

 – magyarázta Berlinger Attila. 

A politikus azt is elmondta, Szekszárd pozícióját tekintve régóta alapvető elképzelés, hogy kiemelt logisztikai központtá tegyék a települést. A Budapestet és Pécset összekötő M6-os mellett már két évtizede elkezdődött az M9-es autópálya, illetve a főutak fejlesztése. Ebből eddig még csak egy Szekszárd mellett lévő húsz kilométeres szakasz épült meg, amely a Dunán összeköti a Dunántúlt az Alfölddel. 

Keleti irányba, Szeged felé az 51-es és az 53-as utak összekötéséről már megjelent a Közbeszerzési Értesítőben, hogy folytatódik ez a beruházás, illetve keleti irányba, Szeged felé ennek a szakasznak a fele nagyjából megépül, valamint beköti a déli határvidéken Kelebián keresztül Szabadka felé Szerbiát is

  – fogalmazott a polgármesterjelölt, hozzátéve: a további tervek megvalósulásával visszaállítanák Baranya, Somogy és Tolna vármegye korábban meglévő kohézióját. 

Az elmúlt húsz-harminc évben az ország egyetlen régiója, amely viszonylag kevésbé részesült a nagy beruházásokból, az a dél-dunántúli régió. Láthatjuk, hogy mind az autóipari, mind a nagy ipari fejlődést hozó beruházások az ország más régióiban telepedtek meg. Mi most közös erővel azon dolgozunk, hogy az országnak a déli, délnyugati része is szervesen kapcsolódjon be ebbe a fejlesztési folyamatba

 – mondta el a politikus, aki szerint ebben a stratégiában nagyon fontos az Ausztria, Szlovénia, illetve a déli szomszédokkal, Horvátországgal, és Szerbiával való minél gazdagabb gazdasági kapcsolatok kiépítése.

Borítókép: Berlinger Attila (Fotó: Mártonfai Dénes/Tolnai Népújság)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.