A Szekszárd számára fontos közösségek, szervezetek hat-nyolc évvel ezelőtt sokkal inkább összetartók voltak, sokkal inkább kommunikáltak egymással – mondta Berlinger Attila, Szekszárd város polgármesterjelöltje, aki szerint az elmúlt években hiányzott a kommunikáció, illetve a közös célért való munkavégzés, aminek áldozatává vált számos, a Modern városok programban megszülető fejlesztés.
Az egyik ilyen fejlesztés volt a városi sportcsarnok átalakítása, bővítése. A negyvenéves épületet Szekszárdon számos kiváló sportegyesület használja, azonban a fejlesztés az elmúlt évek politikai zűrzavara miatt nem valósult meg.
– A választás után újra fel szeretnénk venni a kormányzati szervekkel, minisztériumokkal a kapcsolatot. Azt gondolom, amennyiben egyértelműen látható, hogy Szekszárdon újra van stabil és a fejlesztésekért közösen dolgozó erő, akkor a fejlesztési források visszatérhetnek – tette hozzá a politikus.
Lapunk kérdésére Berlinger Attila elmondta, évtizedek óta dolgozik Szekszárdért, több mint húsz évet töltött a városházán a közigazgatásban. Dolgozott mindhárom rendszerváltást követő polgármesterrel, illetve foglalkozott a polgármesteri kabinet nemzetközi kapcsolataival.
A város érdekének mindent felül kell írnia. Nem az egyéni ambícióknak és a másik kiszorítására irányuló politikai akaratnak kell érvényesülnie, hanem a városlakók igényeit kielégítő beruházásokra és az ő jólétüknek megfelelő fejlesztésekre van szükség
– emelte ki a politikus, majd hozzátette, azért is tartja magát megfelelő jelöltnek, mert a városban élő összes társadalmi csoporttal jó kapcsolatot ápol, és a teljes életét Szekszárdon, illetve annak vonzáskörzetében töltötte.
Szekszárdon tíz egyéni választókerület van. A képviselő-testület a polgármesterrel együtt 15 főből áll.
A tíz egyéni körzetben öt hölgyet kívánunk indítani. A képviselők között mindenféleképpen szerepeltetni akarjuk a helyi sportélet, az oktatási közösség, illetve a vállalkozói és egészségügyi csoportok jeles képviselőit. Az egészségügy területéről is kerestünk meg olyan hiteles, igazi szekszárdi gyökerű képviselőjelölteket, akik mind egyénileg, mind pedig csapatként is alkalmasak arra, hogy ezt a fajta együttműködést és az előremutató gondolkodást sugallják
– magyarázta Berlinger Attila.
A politikus azt is elmondta, Szekszárd pozícióját tekintve régóta alapvető elképzelés, hogy kiemelt logisztikai központtá tegyék a települést. A Budapestet és Pécset összekötő M6-os mellett már két évtizede elkezdődött az M9-es autópálya, illetve a főutak fejlesztése. Ebből eddig még csak egy Szekszárd mellett lévő húsz kilométeres szakasz épült meg, amely a Dunán összeköti a Dunántúlt az Alfölddel.
Keleti irányba, Szeged felé az 51-es és az 53-as utak összekötéséről már megjelent a Közbeszerzési Értesítőben, hogy folytatódik ez a beruházás, illetve keleti irányba, Szeged felé ennek a szakasznak a fele nagyjából megépül, valamint beköti a déli határvidéken Kelebián keresztül Szabadka felé Szerbiát is
– fogalmazott a polgármesterjelölt, hozzátéve: a további tervek megvalósulásával visszaállítanák Baranya, Somogy és Tolna vármegye korábban meglévő kohézióját.
Az elmúlt húsz-harminc évben az ország egyetlen régiója, amely viszonylag kevésbé részesült a nagy beruházásokból, az a dél-dunántúli régió. Láthatjuk, hogy mind az autóipari, mind a nagy ipari fejlődést hozó beruházások az ország más régióiban telepedtek meg. Mi most közös erővel azon dolgozunk, hogy az országnak a déli, délnyugati része is szervesen kapcsolódjon be ebbe a fejlesztési folyamatba
– mondta el a politikus, aki szerint ebben a stratégiában nagyon fontos az Ausztria, Szlovénia, illetve a déli szomszédokkal, Horvátországgal, és Szerbiával való minél gazdagabb gazdasági kapcsolatok kiépítése.