Egy videóban Karácsony Gergely hiteltelennek minősítette Vitézy Dávidot, azt állítva, hogy a korábban megfogalmazott ígéreteiből semmi sem valósult meg. A főpolgármester példaként hozta az elektronikus jegyrendszert és a Közlekedési Múzeumot, illetve az M5-ö metró építését, ahol kizárólag a próbafúrásokig jutottak. Karácsony szintén megemlítette a Diákváros és a Boráros tér átépítését, illetve a Szegedi úti felüljáró megépítését.
Karácsony kijelentéseire Vitézy Dávid is reagált:
Karácsony Gergely saját program híján az enyémet zsűrizi – a 101 pontos részletes programomat látva a főpolgármester elkezdte rajtam számonkérni a kormány és Lázár János által leállított beruházásokat.
A főpolgármester-jelölt szerint nem Karácsony Gergelynek kellene számonkérnie az ígéretek megvalósulását. A főpolgármester ugyanis 2019-ben 135 vállalást tett, ebből pedig 93 nem teljesült ebben a ciklusban.
Füstbe ment terv
Amint arról már lapunk beszámolt, a főpolgármester és a balliberális városvezetés 2019 óta számos projekt, elsősorban zöldfejlesztés elindítását ígérte, azonban ezek döntő többsége továbbra sem valósult meg, sőt nagy részük mára a feledés homályába merült. Azonban a főváros honlapján továbbra is elérhetők a hangzatos ígéretek és a látványtervek.
Az egyik ilyen, hamvába holt elképzelés a leginkább a fővárosi zöldterületek védelmével, felújításával és rehabilitációjával foglalkozó Radó Dezső-terv.
A tervben a sokak számára jól ismert, a korábban ígérthez képest szerényebb formában, de legalább fajlagosan drágábban megvalósult beruházások, mint a Blaha Lujza tér felújítása mellett egészen komplex projektek is voltak. Ilyen többek között a XXII. kerületben található Háros-sziget északi részén fekvő egykori Hunyadi-laktanya területének rehabilitációja is, amelynek eredményeként a főváros déli részén, a kontinens egyik egyedülállóan fennmaradt ártéri őserdeje mellett parkot létesítettek volna a kikapcsolódni vágyóknak.
Azonban, mint oly sok minden, ez sem valósult meg. A Magyar Nemzet stábja bejutott a sziget kíváncsi szemek elől elzárt részére, azonban csak leromlott állapotú, üres épületeket találtunk.
Szintén a program részeként megújították volna a Népligetet, amely az elmúlt időszakban a családok helyett a hajléktalanok, a kábítószerfüggők és a prostituáltak kedvelt helyévé vált. A főváros legnagyobb közparkjában azonban nem történt jóformán egy kapavágás sem, pusztán a látványtervek készültek el.
Kőbánya egy másik parkja azonban még rosszabb állapotba került az elmúlt években. A Terebesi erdő, amelyet a balliberális városvezetés néhány évvel ezelőtt még új Városligetként képzelt el, most hajléktalanok otthona. A területre sötétedés után a kutyát sétáltatók nem mernek bemenni, az erdőt pedig lépten-nyomon illegális szemétlerakók csúfítják.
A X. kerülethez hasonlóan Csepelen is nagy területen szeretett volna a balliberális városvezetés hatalmas közparkot, amelyet jobbnál jobb funkciókkal láttak volna el. Azonban ez a fejlesztés is kizárólag a látványtervekig jutott, utána megrekedt, majd a süllyesztőbe került a projekt.
A választási ígéretek egyik zászlóshajójának tekintett Városháza parkból sem lett semmi, lassú tervezgetés folyik, de a város közepén még mindig egy murvás, poros parkoló éktelenkedik.
Budapest egyik sokak által ikonikusnak tartott helyszínét, a Gellért-hegyet sem kímélte Karácsonyék ámokfutása. A közpark ugyanis az elmúlt években rendkívül leromlott. A hegyen éjszakánként jóformán nincs közvilágítás, köszönhetően annak, hogy a legtöbb kandelábert vagy összetörték, vagy pedig nem cserélték ki bennük az izzókat. Emellett a Gellért-hegyen is hatalmas a szemétprobléma, több helyen heteket is kell várni a helyiek beszámolója szerint, mire elszállítják a közterületi hulladékot.
Zöldítést is ígértek
Nem csak a parkok létrehozásával és felújításával áll hadilábon a Karácsony Gergely vezette főváros önkormányzat. A budai belvárosi Duna-part rehabilitációjában sem történt előrelépés, annak ellenére, hogy a tervekben ígéretet tettek a közterek gyalogosok által használt felületeinek növelésére, a part menti területek végigjárhatóságának biztosítására és a zöldfelületek növelésére. Ez a helyzet a pesti alsó rakpart rekonstrukciójával is. A főváros ugyanis a pesti belvárosi Duna-part komplex rehabilitációját ígérte, azonban a ciklus vége felé még mindig csak a tervezésnél tartanak.
Más projekteknek még a tervezéséről sincs tudomásunk, ilyen a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út életre keltése.
A területet ugyanis a városvezetés rendszeresen úgy mutatja be, mint belvárosi autópályát, amely gyakorlatilag haldoklik a hatalmas autóforgalom és a zöldfelületek hiánya miatt. A tervek szerint a probléma megoldására a főváros fasort telepített volna a Rákóczi úton, azonban végül ez a terv sem valósult meg, minden ugyanolyan maradt, mint 2019-ben.
Igaz ez a főváros egy másik sugárútja, az Üllői út esetében is. A Radó Dezső-terv szerint ugyanis a főútvonal forgalomcsillapításához kapcsolódóan a forgalmi sávok között út menti zöldsávok telepítését tervezte a főváros. A zöldsávok azonban máig sem készültek el, a főváros ezt a projektet az Üllői út déli részén található fasor felújításával igyekszik pótolni.