Jól látható a kutatásokból, hogy az iskolai mobiltelefon-használat milyen problémákat okoz – mondta Pöltl Ákos digitális önvédelmi szakértő a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában. Az Ifjúságkutató Intézet szakembere szerint azzal van a probléma, ha valaki túl korán kapja meg az okoseszközt, az iskolai környezetből pedig szükséges a kivezetése. Egy UNESCO-kutatás és a legutóbbi PISA-jelentés alapján kijelenthető, hogy
két nagy probléma van az okostelefonnal: elvonja a figyelmet és megnő az online bántalmazások száma.
Tavaly Angliában, Hollandiában, Finnországban, Svédországban és Szlovákiában már korlátozták az okostelefont iskolai környezetben – hívta fel a figyelmet a szakértő.
Hozzátette, a technológia jól működik az iskolában egy tananyag alátámasztásaként, de amikor a gyerek személyes képernyővel – ami azt jelenti, hogy egy gyerek van egy képernyő előtt – dolgozik az osztályteremben, akkor hamar elkészíti a feladatát, utána már azonnal a közösségimédia-fiókjával foglalkozik. A figyelme így teljesen elterelődik, a pedagógus pedig innentől kezdve nem tud oktatni, hanem arra megy el az ideje, hogy visszaszerezze a gyerekek figyelmét. A tanulóknak nem az oktatási feladat lesz az örömet okozó tevékenység, hanem amit a közösségi médiában végeznek – mutatott rá a szakértő.