– Egy problémát nem lehet úgy kezelni, hogy nem vesszük figyelembe a helyi sajátosságokat – mondta a Baranyi Krisztina és szövetségesei által tízszeresére emelt, éves lakossági parkolás díjának bevezetéséről Torzsa Sándor. A DK–MSZP ferencvárosi frakcióvezetője úgy véli, a döntés szakmailag megalapozatlan, és nem éri el a célját.
Nem a helyben lakókat kell szívatni és ellehetetleníteni, mert azzal csak azt érjük el, hogy kevésbé lesz élhető a kerületünk. Minden nap egy újabb érvet adunk nekik, hogy miért költözzenek el az agglomerációba
– mutatott rá a politikus.
Mint arról a Magyar Nemzet már beszámolt, komoly sarcokat vetett ki a Magyar Kétfarkú Kutya Pártban politizáló Baranyi Krisztina a IX. kerületben, miután az őt támogató új, baloldali városvezetés segítségével kiépítette minidiktatúráját. A polgármester saját és alpolgármesterei fizetését rögtön az első testületi ülésen megemelte, s hogy legyen rá pénz, a második ülésen megsarcolták a lakosságot. Részben az éves lakossági parkolási díjat drágították meg, rögtön a tízszeresére.
Nem a ferencvárosiak miatt van sok autó
A DK–MSZP frakcióvezetője szerint nyilvánvaló, hogy „nem véletlenül nincs a döntés szakmailag érdemben alátámasztva”.
Ugyanis elég felcsapni a KSH Budapesti körkép című kiadványát, és kiderül, hogy a ferencvárosi lakosok jócskán a budapesti átlag alatt rendelkeznek gépkocsival. Míg Budapesten átlagosan 311 autó jut ezer lakosra, addig Ferencvárosban 250 autó jut ezer lakosra. Ebből a számból tökéletesen lehet látni, hogy a kerületben nem a helyi gépkocsik okoznak problémát
– mutatott rá a baloldali politikus. Hozzátette: érdemes tisztázni, hogy több lakossági parkolóengedély van kiadva, mint ahány fizetős parkolóhely. Szerinte azonban a kerületben azok is kapnak ilyen várakozási engedélyt, akik nem fizetős területen laknak (MÁV-telep, Aszódi telep, a fél József Attila-lakótelep), és ezek a helyek nincsenek beleszámítva az önkormányzat által hivatkozott kevés parkolóhelyszámba.
Így Ferencvárosban körülbelül kétezerrel több parkolóhely van a valóságban, csak azok nem fizetős területen vannak
– hangsúlyozta.
A minidiktatúrát építő Baranyi kontraproduktív intézkedést akar végrehajtani Torzsa Sándor szerint. Úgy véli, valójában a problémát a külső és szomszédos kerületek és az agglomeráció gépkocsiszáma okozza. Szerinte ha a városvezetés még jobban csökkenti a helyi autók számát, akkor ezeknek az autóknak csinálnak parkolóhelyet. Mint mondta,
a lakossági parkolási engedélyek díjának növelése azokban a kerületekben lehet hatásos, ahol a budapesti átlagot meghaladja az autók száma, például az V. kerületben.
Erzsébetvárosban online petíció indult
A Metropol szerint több budapesti kerületben is az egekbe emelik az éves lakossági parkolás díját józsefvárosi mintára, ahol már egy éve az átlag tízszeresére emelték a lakosság által csak sarcnak nevezett, balliberális vezetés által kivetett tarifát. Emiatt szerintük 30 százalékkal kevesebb lakossági autós váltott ki engedélyt.
Most a szintén baloldali Ferencváros, a XIII. kerület és a Niedermüller Péter vezette Erzsébetváros is csatlakozott a lehúzáshoz, amivel zsíros bevételre tesznek szert az önkormányzatok. Erzsébetvárosban már az első nap több százan aláírták az éves lakossági parkolási díj gigászi emelését ellenző online petíciót.