– Az évtized legnagyobb hídépítésére készülünk! – jeleltette ki Lázár János a közösségi oldalán. Az építési és közlekedési miniszter bejelentette: jelentős közlekedési, városépítészeti és a kulturális örökség ápolását célzó beruházás kezdődik Mohácson és a város környezetében a következő években.
– Lázár János a Pávkovics Gábor (Fidesz–KDNP) mohácsi polgármester vezetésével zajló ÉKM-csúcs Mohács elnevezésű plenáris találkozót követő városházi sajtótájékoztatón azt mondta: a kormányzat célja, hogy
Mohács és térsége a következő időszak győztese legyen, ehhez pedig kiváló apropó a csata 500. évfordulójához kapcsolódó 2026-os emlékév megszervezése.
A település a 2028 nyaráig megépülő új Duna-híddal, valamint a folyó keleti és nyugati partján megvalósuló új utakkal és a szintén épülő kereskedelmi kikötő üzembe helyezésével logisztikai központtá, jelentős ipari központtá fog válni néhány éven belül – hangoztatta a miniszter. Majd közölte: a térség fejlesztése annak is köszönhető, hogy Magyarország stratégiai partnere, Szerbia is jelentős vasúti és közúti közlekedési beruházásokat hajt végre a Vajdaságban, a két ország megállapodott, hogy az egész Balkán számára Magyarország lesz az a kulcsország, amely biztosítja a csatlakozást Európa és az Európai Unió felé.
Mivel Röszkén bonyolódik az egyik legjelentősebb európai határforgalom, ezért a jövőben ezt igyekeznek három részre osztani. A jelenlegi röszkei átkelőt fejlesztik, megépítik a második átkelőt Tompánál, továbbá 24 milliárd forint értékben átépítik a hercegszántói határátkelő helyet is – jelezte Lázár János.
Az elképzelések szerint az M6-os autópályát a hercegszántói határátlépési ponttal kötik össze. Első elemeként 2026-ig megépítik az M6-os autópálya és Mohács közötti, majd 2028 nyaráig a négysávos mohácsi Duna-hidat, valamint a Duna-híd és az 51-es főút közötti utat is újjáépítik 19 kilométeren. Ezt a 390 milliárd forintos beruházást követi a Hercegszántó és Baja négysávos összeköttetése – mondta a miniszter.
Tervezik még az M6-ost Péccsel összekötő M60-as autópálya meghosszabbítását Szigetvárig. A jövőben célszerű volna Kaposvár és Szigetvár gyorsforgalmi úttal való összekapcsolása is. Az is a tervek között szerepel, hogy az M9-est, azaz a szekszárdi Duna-hidat összekössék a tompai határátkelővel, egy 50 kilométeres új autópálya-, illetve gyorsforgalmi útszakasszal – mondta.