Miért vágyik a világ dubai csokira?

2024 gasztroszenzációja a dubai csoki. A csokoládéból, kadayif tésztából, vajból, pisztáciakrémből és tahiniből álló desszert körül óriási a felhajtás. Nemcsak íze és különleges látványa, de elsőre érthetetlennek látszó sikere miatt is felkeltette sokak érdeklődését. A világtrend kialakulásában nagy szerepe van a social médiának és a hatékony marketing mögött rejlő pszichológiának is.

2024. 12. 13. 21:42
Forrás: YouTube
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az eredeti dubai csoki megálmodója Sarah Hamouda, aki 2001-ben alapította meg Dubajban édességgyártó vállalkozását, a FIX Dessert Chocolatier nevű céget. Mint a Mindmegette megírta, az extra töltelékes csokoládé ötlete személyes vágyból fakad: amikor második gyermekével volt várandós Hamouda, a hagyományos csokoládék nem tudták kielégíteni az édesség utáni vágyát. Valami egyedibbre vágyott, mind ízvilágban, mind textúrában, így alakult ki a ropogós, töltött csokoládészeletek koncepciója, ami hat alapízben érhető el, és kizárólag az Egyesült Arab Emírségekben kapható, Dubajban és Abu-Dzabiban.

A gyártó cég sikerét, azt, hogy a dubai csoki fogalommá vált, a TikToknak köszönheti. Az első virálissá vált videót Maria Vehera készítette róla, és ezt sok más gasztroinfluenszer tartalma követte. 

Egyre több short készült a termék kicsomagolásáról, kóstolásáról és általános értékeléséről, így a platformot pörgetőkben előbb-utóbb kialakult az az érzés: rajtuk kívül mindenki dubai csokit eszik.

 

A dubai csoki sikerének titka 

Egyes elméletek szerint többféle pszichés tényező szerepet játszik abban, hogy tömegek kívánják a dubai csokit. Például a social médiában való gyakori feltűnése és az ehhez kapcsolódó nehéz beszerzés miatt kialakulhat bennünk a FOMO-érzet (fear of missing out), vagyis aki nem kóstolta még az édességet, úgy érezheti, kimarad valamiből.

Emellett három tényezőt említenek, először is, hogy a dubai csoki az elérhető luxus szimbóluma lett. Az átlagos csokiárakat jócskán meghaladó összegeket is kifizetik az emberek, hogy elmondhassák, ettek már dubai csokit. Emellett az eredeti cég sokat áldozott arra, hogy majd’ minden érzékszervünkre hasson a termékkel. A gazdag íz mellett a nem mindennapi látvány és a csomagolás izgalmassága együttesen hat a vásárlóra, aki így több élményt szerez, mint egy átlagos csoki elfogyasztásakor. 

Nem utolsó sorban a társadalmi visszaigazolás is szerepet játszik abban, hogy egyre többen szeretnének dubai csokit enni – aki csak kézhez kap belőle egy táblával, szinte mind közzétesz egy fotót, videót, hogy megossza másokkal élményét, így egyre többen éreznek késztetést, hogy maguk is csatlakozzanak a trendhez.

A csokit magunk is elkészíthetjük, például ez alapján a recept alapján, de ha szerencsések vagyunk, a közelünkben lévő üzletben is beszerezhetünk egy-két táblával – persze csak ha jut még nekünk.

 

 


 


 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.