Szezonális okok és célzott intézkedések egyaránt szerepet játszottak abban, hogy az előző év utolsó hónapjában érdemben javult a MÁV-csoport menetrendszerűsége – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a MÁV-csoport.
Decemberben a vonatok pontossága 4-6 százalékkal alakult jobban a korábbi időszakhoz képest, így tízből közel nyolc vasúti járat közlekedett pontosan.
A nyári és őszi hónapokban gondot okozó, jelentős mértékű haváriahelyzet ezúttal nem fordult elő a hálózaton. Ez olyan célzott beavatkozásoknak is köszönhető, mint a Keleti-program, amelynek keretében az ország legforgalmasabb pályaudvarának teljes váltókörzetét megújítják.
Az éves menetrendváltáson egyes vasútvonalakon korrigált menetidők is jótékony hatással voltak a vonatok hálózati menetrendszerűségére:
ezeknél a járatoknál a menetidő ugyan növekedett néhány perccel, ám a csatlakozások elérése biztosabbá, a közlekedés pedig jóval kiszámíthatóbbá és pontosabbá vált.
A múlt esztendő utolsó időszakának váratlan, kedvezőtlen fejleménye volt, hogy a Székesfehérvár–Szombathely vonal egy szakaszán a talaj- és rétegvíz okozta problémák miatt fel kellett függeszteni a vonatközlekedést. A vágányzári menetrend, amely Veszprém és Ajka közötti pótlóbuszos közlekedéssel egészült ki, beváltotta a hozzá fűzött szakmai reményeket,
az összességben félórányi menetidő-növekedést a menetrendszerűség jelentős, 20 százalékos javulása tudta ellensúlyozni.
A MÁV-csoport többleterőforrások beállításával készült az ünnepekre, így az adventi, karácsonyi, újévi menetrendszerűség javulása szintén hozzájárult a kedvezőbb decemberi adatokhoz. A Volán-járatok, HÉV-ek és a TramTrain menetrendszerűsége ezúttal is kiemelkedő volt.
A bérlettermékek értékesítése az év végi nagy ünnepek, szabadságolások miatt némileg csökkent, a távolsági utazások száma viszont kiemelkedően magas volt az év végén.