A Magyar Autóklub (MAK) országos elnöksége arra szólította fel a Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzatot, hogy ne kizárólag az autósok érdeksérelmével hajtsák végre a forgalomcsökkentési elképzeléseiket. – Csalódottan szembesültünk azzal, hogy
minden pozitív kezdeményezésünk és együttműködési szándékunk ellenére nem volt lehetőségünk érdemi együttműködésre a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatallal,
s kezdeményezéseink érdemi válasz nélkül maradtak – olvasható az autóklub honlapján csütörtökön közölt állásfoglalásban, amelyben különösen az ideiglenes kerékpársávok létrehozásával kapcsolatos érdemi konzultáció elmaradását kifogásolták. Mint írták,
bár Karácsony Gergely főpolgármester augusztus 31-i sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 22 civil szervezettel egyetértve hozta meg döntését a főutakon létrehozott kerékpársávok véglegesítéséről, éppen a több mint 70 ezer klubtagot képviselő Magyar Autóklub véleményét nem említették meg.
Ezt sajnálatosnak és elfogadhatatlannak nevezték, mivel a Karácsonyék által hivatkozott szervezeteknek feltehetően együttesen sincs annyi tagja, mint a MAK budapesti fizető tagsága.

Fotó: Mirkó István
Az autóklub elnöksége hangsúlyozta: véleményük szerint felül kell vizsgálni és
meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét.
Álláspontjuk szerint ezek többsége káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget is kelthet. Nyomatékosították, hogy az élhető város modellje nem érhető el önmagában, a kerékpárosközlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával. Mint írták,
a biciklis közlekedés kétszázalékos volumene egyértelművé teszi, hogy annak még feltételezett ugrásszerű növekedése sem teremti meg önmagában az élhetőbb város modelljét.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a kerékpáron közlekedők oktatására és közlekedésük ellenőrzésére az eddiginél fokozottabb figyelmet kell fordítani a szükséges források hozzárendelése mellett, s a kerékpárosok bővülő jogai mellé kötelezettségeket is kell telepíteni.
A baloldali vezetésű fővárosi közlekedésszervezési kísérleteivel kapcsolatban több más ajánlást is tett a MAK elnöksége. Állásfoglalásuk szerint haladéktalanul meg kell építeni még optimális használható távolságban az M0 körgyűrű hiányzó szakaszát, mert így lehet elvezetni az átmenő forgalmat. – A várostervezés során mellőzni kell a belvárosi területen a forgalomgeneráló beruházásokat (irodaházakat, lakóházakat és üzletközpontokat), meg kell vizsgálni az előkészítés alatt álló beruházások leállításának lehetőségét. A város közlekedésszervezése során előnyben kell részesíteni a forgalmat a felszín alá terelő és a forgalom folyamatosságát biztosító további alternatív megoldásokat – sorolták.