Másfél milliárdot vettek ki a Central Médiacsoportból

Miközben a koronavírus-járványra hivatkozva átmeneti fizetéscsökkentést rendelt el a többek közt a 24.hu-t is birtokló Central Médiacsoport márciusban, aközben a zártkörű részvénytársaság tulajdonosa másfél milliárd forintnyi osztalékot markolt fel a cégből.

2020. 06. 23. 19:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mintegy másfél milliárd forintnyi osztalékot vettek fel a Central Médiacsoport Zrt.-ből a cég tulajdonosai, miközben elrendelték a dolgozók fizetésének csökkentését – tudta meg lapunk.

A Central portfóliójába tartozik a 24.hu, a Story, a Nők Lapja, a Best, a Startlap, a Meglepetés, a Színes RTV, az NLC, a Marie Claire, a Vezess.hu és több más, internetes és nyomtatott sajtótermék. A zártkörű részvénytársaság egyedüli részvényese a CM Investment Kft. 2020. március végén úgy határozott, hogy az előző üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére 1,15 milliárd forint osztalék kerüljön kifizetésre a részére. A tulajdonosok hasonló módon kivették az osztalékot a Central Digitális Média Kft.-ből is, innen mintegy 390 millió forintot szivattyúztak ki az előző üzleti év adózott eredménnyel kiegészített szabad eredménytartaléka terhére. A két cégből tehát összesen 1,54 milliárd forintot vettek ki a tulajdonosok.

Az osztalék kifizetése annak fényében érdekes, hogy korábban a Média1.hu úgy értesült: március 23-án Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója e-mailben jelentette be a működési költségek csökkentését, két nappal később pedig minden munkatársra kiterjedő átmeneti munkaidő-csökkentést rendeltek el, amihez kapcsolódóan a béreket is csökkentették. Varga akkor úgy fogalmazott az alkalmazottaknak küldött e-mailben: a döntés célja fenntartani a kiadó működését annak érdekében, hogy a járvány elvonultával újra növekedési pályára állhasson a Central Médiacsoport. Vagyis a koronavírusra hivatkozva hozta meg a döntést.

A költségcsökkentés egyszerre érintette a print és az online sajtótermékek előállítási és marketingköltségeit, valamint szóba került több nyomtatott magazin megjelenésének „racionalizálása” is. A Media1 márciusban úgy értesült: legalább negyedével csökkentik a gyártási és marketingköltségeket egységesen minden kiadvány esetében. Az alkalmazottak munkaidejét átmenetileg 8 óráról 6 órára csökkentették, és mintegy három-négy hónapra tervezték az átmeneti intézkedést.

Varga Zoltán azt közölte a portállal: felelős tulajdonosként az a célja, hogy fenntartsák a Central működését, mert a cég így élheti túl a válságot és tarthatja meg a munkahelyeket a kiadóban. – Most kell költségcsökkentéseket bevezetni, hogy ne szűküljenek be végletesen a lehetőségeink – mondta Varga. Hozzátette: ezek fájdalmas, de észszerű lépések.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.