Világszerte nagyon kapós szakma a kiberbiztonsági szakértőké

3,5 millió kiberbiztonsági állás vár betöltésre 2021-ben. Az ágazat a képzett munkaerő hiányával küzd.

Forrás: MW2020. 10. 19. 18:08
null
Forrás: Pexels
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A COVID-19 járvány miatt pedig a cégvezetők 96 százaléka módosítani fogja a kiberbiztonsági stratégiáját – ez derült ki a PwC globális felméréséből.

Idén számottevően nőtt a kibervédelmi intézkedések stratégiai jelentősége: a tavalyi 25 százalékkal szemben a válaszadók fele jelölte meg azt a választ, hogy a kiberbiztonsági szempontokat minden üzleti döntésnél figyelembe fogja venni. Ezen kívül 51 százalék szerint nagyobb a valószínűsége annak, hogy az információbiztonsági vezetővel gyakran fog együttműködni.

A járvány első három hónapja alatt meglepő ütemben gyorsult és az ötéves terv második vagy harmadik évének szintjére lépett a digitalizáció.

A kiberbiztonságnak a vállalat üzleti értékteremtő tevékenységét kell elősegíteni, az általa teremtett megbízható környezetben az ügyfelek, partnerek és a munkavállalók is hatékonyan végezhetik feladataikat a szakértő szerint.

A cégvezetők 29 százaléka elsősorban gyorsabb és hatékonyabb munkavégzést szeretne a digitalizációval elérni, 31 százaléka pedig új képességekkel segíti a modernizációt.

A válaszadók több mint egyharmada nyilatkozott úgy, hogy a költségcsökkentés érdekében gyorsítja az automatizációt.

A cégvezetők több, mint fele tervezi, hogy a következő évben teljes munkaidős kiberbiztonsági munkatársakat alkalmaz, és 22 százaléka legalább 5 százalékkal bővíteni fogja a létszámot. A cégvezetők leginkább a felhő alapú megoldástervezés, biztonsági hírszerzés és adatelemzés munkakörökbe keresnek munkatársakat.

A cégek több mint fele több forrást fog a kiberbiztonságra fordítani jövőre a kutatás szerint. Az innováció és a technológia változást hozott a cégek kibertámadókkal szembeni felkészülésében: a cégvezetők 43 százaléka javított az ügyfélélményen, illetve gyorsabban reagál az incidensekre és zavarokra. A legtöbb válaszadó a következő 2-3 évben azt szeretné elérni, hogy vállalata nagyobb arányban tudja kivédeni a támadásokat, gyorsabban tudjon reagálni a zavarokra.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Hazai kisvállalkozások: nagy lendület, kis hatásfok

A hazai kkv-szektor nagy része még épphogy csak belefogott a digitalizációba, bár minél nagyobb egy cég, annál előrébb tart – derül ki a Digiméter 2020-as kutatási jelentéséből, melyet az Internet Hungary online konferencián mutattak be. Az adminisztrációs folyamatok terén egész jól állunk, de az értékesítés és marketing a legtöbb hazai cégnél még javarészt múlt századi eszközökkel folyik.

Tovább...

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.