időjárás 3°C Aranka 2023. február 8.
logo

Az elhízás ellen is bevethető ez az orvosság

Forrás: MTI
2022.02.25. 14:59 2022.02.25. 15:08
Az elhízás ellen is bevethető ez az orvosság

Egy új kínai tanulmány szerint egy daganat elleni gyógyszer hatásosan csökkentette elhízott egerek súlyát. Az ígéretes kísérlet arra utal, hogy a terápiával hatásosan lehetne kezelni az elhízást.

A pénteken a PLoS Biology tudományos folyóiratban publikált kutatás szerint a hagyományos kínai orvoslásban használt, Kínában őshonos Camptotheca acuminata fafaj kérgéből és törzséből kivont vegyület, a kamptotecin egy természetes éhségcsökkentő útvonalat aktiválhat a szervezetben.

A kamptotecint daganatos betegségek kezelésére használják, mivel egy DNS-javító enzim gátlójaként azonosították.

A kínai Senhszi tartományban működő Északnyugati A&F Egyetem tudósai megállapították, hogy a kamptotecin hatására a sejtek megnövelték egy olyan hormon termelését, amely a legkülönbözőbb ingerekre, többek között a stresszre válaszolva kering.

A GDF15 nevű hormon szintjének emelkedése pedig a testsúly mérséklődéséhez, míg a csökkenése elhízáshoz vezet.

A kutatók elhízott egereknek szájon át adtak kamptotecint, és megállapították, hogy a rágcsálók vérében gyorsan megemelkedett a GDF15 szintje. Ezt követően 30 nap alatt 12 százalékkal csökkent táplálékfelvételt és 11 százalékkal csökkent testsúlyt figyeltek meg az elhízott egereknél. A sovány egereknél viszont nem észleltek változást.

Úgy véljük, eredményeink meggyőzően bizonyítják, hogy a kamptotecin terápiás előnyökkel járhat az elhízás és a hozzá kapcsolódó anyagcserezavarok esetében

– hangsúlyozta a tanulmány szerzője, Vu Csianvej, az Északnyugati A&F Egyetem kutatója.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.