időjárás 10°C Amália 2022. október 7.
logo

Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül

Forrás: Diéta és Fitnesz
2022.08.08. 10:42 2022.08.08. 11:18
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül

Ügyeljünk az adagokra!

Ha már semmiképpen nem tudunk ellenállni egy finom péksütinek, csaljunk kicsit. Vágjuk hosszában ketté a péksütit, kenje meg például túróval, kevés mandula- vagy mogyoróvajjal – olvasható a Diéta és Fitnesz cikkében. Ha édes süteményt választunk, lekvár helyett friss gyümölcsöt tegyünk rá. Így csökkenthetjük a szénhidrát mennyiségét, mégsem érzzük úgy, hogy minden finom falattól megfosztjuk magunkat. A pékáru másik felét csomagoljuk be, és tegyük el későbbre vagy másnap reggelre.

Keressük az alternatívát!

Krumpli helyett válasszunk édesburgonyát, fehér helyett barna rizst, és a megszokott mennyiségből is csípjünk le egy kicsit. Fűszerezzük borssal, paprikával, zöldfűszerekkel a köretet, így markánsabb lesz az íze, és kevesebbet kívánunk enni belőle.

Cseréljük le a fehér kenyeret!

Fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű vagy korpás kenyérből készítsünk szendvicset. Habár a kalóriák számát tekintve nem spórolunk, viszont lassú felszívódású szénhidrátot juttatunk a  szervezetünkbe, így tovább maradhatunk jóllakottak, és elkerülhetjük a felesleges nassolást.

Palacsinta másképp

Nyugodtan együnk palacsintát reggelire, csak a receptúrán változtassunk kicsit, hogy kevesebb legyen a fogásban a szénhidrát: egy közepes banánt törjünk össze, keverjünk hozzá két tojást és egy csipet sót. Reggel ajánlott kicsit több szénhidrátot bevinni, de így sem szenvedünk majd energiahiányban: a banán ugyanis gyorsan felszívódó szénhidrátban gazdag gyümölcs. Szórjuk meg egy kevés kakaóval vagy fahéjjal.

A teljes cikk IDE kattintva olvasható.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pexels)

 

 

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.