A járvány ellenére nőtt az egyéb szálláshelyek népszerűsége

Az idén március–szeptember között az egyéb szálláshelyek, azaz az apartmanok, a panziók, a vendégházak, valamint a kempingek népszerűsége a járvány ellenére is tízszázalékos növekedést ért el a magyar utazók körében 2019 azonos időszakához képest – összegezték a Google Magyarország ágazati szakértői online tájékoztatón szerdán Budapesten.

Forrás: MTI2020. 11. 04. 18:16
null
Tiszafüred, 2016. május 8. Kempingezõk a Tisza-tó partján az Albatrosz kikötõ mellett. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Oláh Tibor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Google keresési adatai alapján a magyarok nem mondtak le teljesen az utazásról idén nyáron sem, azonban szokásaik nagyban változtak. Ez a változás az úti célok mellett a választott szálláshelyek típusain látszik leginkább – ismertette Valu Róbert, a Google Magyarország iparági elemzője. Hozzátette: bár a turisztikai jellegű kereséseken belül a hotel kategória továbbra is háromszor akkora, mint más szállástípusok, idén március-szeptemberben tíz százalékkal többen kerestek egyéb szálláshelyet, azaz apartmanokban, panziókban, vendégházakban, illetve kempingekben szállást, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A szállás kategória pontos keresési kifejezéseit vizsgálva az is kiderül, hogy a legnagyobb növekedés a vidéki és egyéb, „nem hotel” típusú böngészéseknél figyelhető meg – sorolta, ami helyenként két-háromszoros növekedést mutat az előző évhez képest. A legnagyobb növekedést a „wellness faház szállás” (+383 százalék), a „szállás Tisza-tó” (+142 százalék), az „erdei szállás” (+140 százalék) és az „olcsó balatoni szállás” (+129 százalék) keresési kifejezéseknél mérték.

Kiemelte: a vizsgált időszak legnagyobb nyertesei turisztikai szempontból a vidéki úti célok voltak. A Magyar Turisztikai Ügynökség kampányának – amelynek keretében többek között a különböző hazai turisztikai célpontokat bemutató YouTube-videókkal vagy az elektronikus zenei virtuális országjárás videósorozattal lehetett találkozni – szintén a magyarok országon belüli utazási kedvének visszaállítása volt a célja.

Elmondta, hogy hatalmasat nőtt az érdeklődés többek között a Tisza-tó partján fekvő Poroszló (+58 százalék) vagy Tiszafüred (+22 százalék) iránt, a Balaton környéki települések közül látványosan kiemelkedik Badacsonytomaj (+30 százalék), a Békés megyei Szarvas (+19 százalék), vagy a Kelet-Magyarország Káli-medencéjeként is emlegetett Noszvaj (+14 százalék) iránt. A járvány negatív hatása leginkább a fővárosban látványos: a top 10 legkeresettebb magyarországi város között Budapest keresettsége az előző évinek több mint felével esett vissza.

Valu Róbert kitért arra is, hogy az idei a belföldi úti célok keresésének az éve. Míg 2019 márciustól szeptemberig csaknem egyenlően oszlottak meg a külföldi és a belföldi úti célokra irányuló turisztikai keresések, addig az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések 72 százaléka irányult belföldi célokra, míg a külföldiek 28 százalékra estek vissza.

Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezetője arról beszélt, hogy a járvány által okozott átalakulás a már évek óta meglévő trendeket erősítette fel, az ezekhez való alkalmazkodás a kulcs a magyar turizmus sikeréhez. A szálláshelyeknek egyedi jellemzőkkel kell rendelkezniük, igazi hangulatot és megkülönböztető élményt kell nyújtani – tette hozzá, kiemelve: a digitalizáció megkerülhetetlen lesz a turizmusban a kisebb szálláshelyeknek is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.