A Hargita megyei tanács közleménye szerint idén tizenkilenc székelyföldi termelő vesz részt mintegy százféle termékkel a bemutatkozáson. A termelőket és termékeiket a március eleji csíkszeredai termékmustrán választották ki. Idén székelyföldi péktermékek, ásványvíz, lekvárok, szörpök, almalé, méhészeti termékek, húskészítmények, tejtermékek, népies viseletek, kerámiatárgyak, fajátékok, fűszersók, gyékényből készült termékek, pászka és mustár kerül a Cora áruházak polcaira. „Ha egy erős üzletlánc áll a termékeink mögött, annak az egész térség a nyertese. Szeretnénk minél több helyre eljuttatni a székely termékeket, hogy a most kimaradó vállalkozók is piachoz juthassanak. Ezért szervezünk hagyományos havi vásárokat, valamint székely termékeket árusító bolthálózat létrehozását is támogatjuk” – idézte a közlemény Borboly Csabát, a megyei tanács elnökét.
A székely termékek terjesztését felkaroló Hargita megyei Vidékfejlesztési Közhasznú Társaság igazgatója, Márton István elmondta, a székely hetek alkalmat teremtenek arra, hogy a rendezvényt befogadó áruházlánc felmérje az egyes termékek keresettségét. A sikeresen bemutatkozó termékek egész évben megtalálhatók az áruház polcain. Márton István hozzátette, az első székely hetek után 50 millió forint értékű székelyföldi áru kelt el a magyarországi Cora áruházakban, a tavalyi második bemutatkozás után megkétszereződött a székely termékek forgalma.
A csíksomlyói Vitos Kerámia Kft. harmadik alkalommal viszi az áruit a székely hetekre. Farkas Gyöngyi, a cég egyik menedzsere elmondta, jelentős lendületet adott a vállalatnak a Cora által biztosított lehetőség, kéthavonta szállítanak egy kamionnyi kerámiát a Corának. Cégük forgalmának közel negyven százalékát teszi ki a magyarországi áruházlánccal kialakult kapcsolat. A korongozott kerámiából jelenleg nem is tudnak annyit gyártani, amennyit el tudnának adni a piacon – tette hozzá. A római tál és a hagyományos káposztafőző fazék a sikertermékük, de maguk is meglepődtek azon, hogy az egyszerű vonalú székely „borvizeskorsónak” is milyen nagy sikere van Magyarországon – mondta Farkas Gyöngyi.
A Marosvásárhely szomszédságában, Mezőpaniton működő Therezia tejfeldolgozó üzem is harmadik alkalommal vesz részt a magyarországi termékbemutatón. Csergő István, a cég marketingigazgatója elmondta, azért hasznosak ezek az alkalmak, mert maguk is visszajelzéseket kapnak termékeik megítéléséről. Hozzátette, Magyarországon a trappista típusú sajtok terjedtek el, az általuk készített forrázott, gyúrt, esetenként füstölt sajtok ínyencségeknek számítanak. Ezek magyarországi piaca most van kialakulóban. Csergő István elmondta, a Therezia tejfeldolgozó tavalyi forgalma meghaladta az ötmillió eurót, Magyarországi eladásaik egyelőre inkább szimbolikus jelentőségűek.

Orbán Viktor: Európának sosem lesz érdeke, hogy egy Oroszországgal szembeni háborúban vegyen részt