Az összes üzembe helyezésből 53 060 volt személygépkocsi tavaly, idén pedig azonban 58 000 autóval kalkulál az MGE. Tavaly a forgalomba helyezett használt kocsik száma elérte az újakét. Az újautó-eladás tavalyi mennyisége már megközelíti az 1995-ös 55 ezres darabszámot, amely mélypont a Bokros-csomag következménye volt – kommentálta az adatokat Erdélyi Péter. A használt kocsik behozataláról elmondta, hogy 2008 és 2012 között az 1–5 éves autók aránya 76-ról 25 százalékra esett vissza, a 11–15 éves korúak aránya pedig 5-ről 34 százalékra emelkedett. Ezek az olcsón megvehető, nagy fogyasztású, környezetszennyező, drágán javítható kocsik – tette hozzá.
A járművekhez kapcsolódó finanszírozás tavaly 75 milliárd forint volt, a válság előtti csúcson 650 milliárdot tett ki. A tavalyi finanszírozás kétharmada használt autókhoz kapcsolódott, s a negyedét vették igénybe magánszemélyek. Az ideális a fordítottja lenne, vagyis ha a céges autókra igényelnék a finanszírozás egynegyedét.
A fekete zóna és legális bontás
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke egyebek mellett arról beszélt, hogy Magyarországon a gépjárműjavítás 60 százaléka a fekete, illetve szürke zónában történik, Németországban ez az arány 8 százalék, de ott házi javításnak nevezik. Szólt arról is, hogy Magyarországon évente 70-80 ezer járművet vonnak ki a forgalomból, de alig több mint 15 ezer végzi legális bontóban. Ez az arány annak a fényében különösen érdekes, hogy 2015-től az EU-ban az autók 95 százalékát újra kell hasznosítani.
A motorkerékpár-eladás tavaly az unióban 17 százalékkal, Magyarországon viszont csak 6 százalékkal csökkent – erről Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja beszélt a tájékoztatón. A teljes eladás 4750 darab volt, de ebből csak 1799-et regisztráltattak – ennyi kapott rendszámot. A tavalyi értékesítés a csúcsot jelentő 2004. évinek csak az egyhetede volt.
Gyöngyössy István, az MGE másik elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek értékesítését jellemezte. A tavaly eladott 4171 ilyen gépkocsi 80 százaléka nyerges vontató volt. Az idei évre azért terveznek 4400 darabos eladást, mert vélhetően több cég előre hozza a flottacseréjét azért, hogy még olcsóbb, Euro 5-ös motorral szerelt kocsikat vásárolhasson.