Az adatokat egyebek között a Világgazdasági Fórumtól, a CIA-től, a Turizmus Világszervezettől és az fDi Intelligence befektetési tanácsadó cégtől szerezték be.
Az, hogy egy nemzet milyen márkaértéket képvisel, számos összetevőből épül fel. A tanulmány vizsgálta egyebek között, hogy egy országba milyen cégek mekkora pénzt fektettek be 2015-ben. Mérték a turizmus erejét, a szolgáltatások színvonalát, illetve hogy az adott helyen milyen terméket dobnak piacra, mekkora mennyiségben. Ezenfelül mérlegre tették a kormányzati teljesítményt és a társadalom aktuális állapotát is, melybe olyan pillérek tartoznak bele, mint a korrupciós index, az adózási hajlandóság, a kutatás-fejlesztés, az életszínvonal, a tehetséggondozás vagy éppen a technológiai fejlettség. A tanulmány az adott részterületek jövőbeli lehetőségeit is taglalja, ezt is beszámítják a 0-tól 100-ig terjedő pontrendszerbe, mely alapján kijön az országsorrend. Az államok márkaértékét dollárban összesítették, és a hitelminősítők jelöléseihez hasonlóan „AAA+”-tól „D”-ig rangsorolták. Az egyes országok számszerűsített értéke nem befolyásolja kizárólagosan, hogy hányadik helyen végzett a listán.
Mivel a vizsgált szegmensek jó része objektíven nem mérhető, így a kutatás sem ad tökéletes képet az egyes országokról, azok márkaértékéről.
Nem meglepő módon a lista élén az Egyesült Államok (19 703 milliárd dollár) található, mely megőrizte vezető pozícióját tavaly óta. Köszönheti ezt elsősorban gazdasági erejének és oktatási rendszerének, és miután a kínai gazdasági csoda lassan véget ér, úgy tűnik, nem fenyegetik első helyét. Kína (6314 milliárd dollár) alig érzékelhető visszaesést követően második, Németország (4166 milliárd dollár) pedig a harmadik. Az első tízben a legnagyobb fejlődést India mutatta be, a legkomolyabb esést pedig Ausztrália produkálta, mely épphogy befér a top 10-be.
Ez annak is betudható, hogy Brazília az idén kipottyant onnan. Az ország a tanulmány szerint 2011 óta képtelen 2 százaléknál nagyobb GDP-növekedést felmutatni, az idei év első felében pedig mintegy félmillió ember vesztette el a munkáját. A Petrobras állami olajcég körüli korrupciós botrány nyomán korábban nem látott mélységbe zuhant Dilma Rousseff elnök népszerűségi indexe, pedig nem lehet biztosan tudni, hogy ő is érintett-e. Sokan a riói olimpiától remélik az ország márkaértékének emelkedését, de a tavalyi focivébé hasonló reményei hiábavalónak bizonyultak. Brazília mintegy 250 milliárd dolláros márkaértékesést könyvelt el az idén.