Jövő héten megegyezhetnek a kínai vasútvonalról

Finisébe ért a Budapest–Belgrád vasútvonal felújításával kapcsolatos megállapodás előkészítése.

MTI
2015. 11. 18. 17:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárcavezető hosszas szakmai előkészítés után Vang Hsziao-taóval, a Nemzeti Fejlesztési- és Reformbizottság (NFRB) alelnökével folytatott részletes egyeztető tárgyalást. Szijjártó Péter megerősítette, miután minden lényeges kérdésben egyetértettek, meggyőződése, hogy a kormányközi szerződés konkrét formájában, végső szövegében is dűlőre fognak jutni. Ezt követően válik lehetővé, hogy a magyar kormány felhatalmazásával a jövő héten aláírhassák a nemzetközi megállapodást.

A miniszter utalt rá, a Kína, valamint a közép- és kelet-európai országok közelgő csúcstalálkozóján, amelyen 16 ország és a vendéglátó Kína miniszterelnöke vesz részt, a regionális együttműködés újabb lehetőségeit fogják megvitatni.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a találkozónak fontos magyar vonatkozása is lesz”

– jelentette ki. Felidézte, hogy a külgazdasági és külügyi tárca immár hosszú ideje dolgozik azon, hogy a magyar, de legalábbis részben magyar beruházás legyen „a regionális együttműködés zászlóshajója”. „Egy olyan infrastrukturális projektről tárgyalunk nagyjából két éve, amely a magyar vasúti beruházások között az elmúlt évtizedek legnagyobbja” – tette hozzá.

Szijjártó Péter kiemelte, a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása nem elsősorban a személyi közlekedés, hanem a teherszállítás miatt fontos, és kifejezi, hogy Kína az Egy övezet egy út elnevezésű, Kínát Európával fizikai és gazdasági értelemben összekötő hosszú távra szóló koncepciójában Közép-Európának kiemelt szerepet szán.

„Magyarországnak az az érdeke, hogy a kínai áruk Európába juttatásának térképén minél hangsúlyosabban legyen jelen. Ehhez pedig arra van szükség, hogy a görögországi kikötőket Nyugat-Európával összekötő folyosó Szerbián és Magyarországon keresztül húzódjon”

– állapította meg a miniszter. Hozzáfűzte: „nyilvánvaló, hogy ehhez a Budapest és Belgrád közötti vasútvonalat erre alkalmassá kell tenni”. A miniszter úttörő jellegűnek nevezte a beruházást abból a szempontból is, hogy az Kína, valamint egy nem EU-s európai ország, és egy uniós tagország együttműködésében jön létre, „amilyenre mindeddig még nem volt példa”.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.