Több közlekedéssel kapcsolatos módosítást is tartalmaz az a törvényjavaslat, amelyet Seszták Miklós fejlesztési miniszter terjesztett a parlament elé. Az Országgyűlés weboldalán található dokumentum rögzíti az új gyorsforgalmiút-kategória, a gyorsút fogalmát és műszaki tartalmát. Eszerint kétszer két sávos, leállósáv nélküli utak épülhetnek gyorsút minősítéssel, amelyen legfeljebb 110 kilométeres óránkénti sebességgel lehet majd autózni. A két forgalmi irányt fizikailag el kell választani, szintbeli csomópontok lehetnek. A nyomvonal alapesetben nem haladhat át településeken, ám megfelelő forgalombiztonsági és környezetvédelmi eszközök esetén érinthet városokat, illetve gazdasági, kereskedelmi területeket.
A törvénytervezet vonatkozik a jegy nélküli parkolással kapcsolatos pótdíjakra is. 2016-tól nem kell foglalkozni „mikuláscsomaggal”. A jogalkotó felismerte, hogy nem ellenőrizhető, a büntetőcédula ott marad-e a szélvédőn vagy sem, így – szemben a jelenlegi renddel, amikor a fizetési határidőt a kihelyezéstől számítva határozzák meg – a postai úton való értesítést veszik alapul.
Ha elfogadják a javaslatot, örülhetnek az ügyeskedők, a tervek szerint ugyanis a jövőben már nem kell a lakcím változásakor az új címet a forgalmi engedélybe – és így a központi nyilvántartásba – átvezetni.
Az autópálya-e-matricákkal kapcsolatos pótdíjak behajtása terén viszont nem lesz változás. A korábbi tervek arról szóltak, hogy közigazgatási eljárásban hajtják majd be az összeget, ám a tapasztalatok szerint a jelenlegi rendszer is kellő visszatartó erővel bír. Változnak továbbá a műszaki vizsgával kapcsolatos előírások. Az állam gyakorlatilag kivonul erről a területről, azaz jövőre már csak a magánkézben lévő vizsgaközpontokra kell vinni a személyautókat és a különleges felépítménnyel nem rendelkező tehergépjárműveket. A lépéssel az állam követi a piacot, hiszen az autósok nyolcvan százaléka magánszervizben végeztette el a munkát. A Nemzeti Közlekedési Hatóság a felszabaduló kapacitását a terület ellenőrzésének fokozására használhatja. A törvénytervezet szerint jelentősen szigorodik a túlsúlyos járművek ellenőrzése: erre külön szervezetet, a nemzeti tengelysúlymérő rendszert hoznak létre. Az ellenőrzéseket összekötik az objektív felelősség elvével, a járművek üzemben tartóját büntetik.