A hagyományokhoz igazodva azzal lehet számolni, hogy az ezüst- és aranyvasárnap közti időszakban várható a legnagyobb vásárlási roham a boltokban – közölte lapunkkal az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ). A szervezet főtitkára, Vámos György szerint az ajándékok nagy részét, 70-80 százalékát most fogják megvásárolni a családok, így a karácsonyi meglepetésekre szánt költekezés döntő részben a következő napokra összpontosul. Úgy látja, az ünnepi élelmiszer-vásárlás legnagyobb hulláma a karácsony előtti héten, a napi csúcsok pedig az aranyhétvégén és az utána következő két-három napban várhatók. Az OKSZ arra is felhívja a figyelmet, hogy nem érdemes a nagybevásárlást a legutolsó pillanatra hagyni, mivel december 24-én a vasárnapi boltzárra vonatkozó szabályok miatt csak 12 óráig lehetnek nyitva az áruházak. Ezen a napon az üzletek egy – főként iparcikkeket árusító – része már nem is nyit ki a korai kötelező zárási időpont miatt. A kereskedelmi szövetség legfrissebb felmérése szerint továbbra is öt-hat százalékos forgalomnövekedés várható december egészében az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. Az év utolsó hónapjában a költekezés értéke elérheti a 940-950 milliárd forintot is, idén az ünnepi étkezésre várhatóan ugyanúgy 80-90 milliárd forintot fordítanak a magyar családok, mint ajándékokra. Utóbbiakra 26-28 ezer forintot szánnak, ez az átlag azonban nagy különbségeket takar.
A Spar kommunikációs vezetője arról számolt be a Magyar Nemzetnek, hogy december első fele a tavalyi bázishoz képest egyelőre stagnálást mutat, de ezek az adatok az ünnepek közeledtével mindig jelentősen javulnak. Maczelka Márk kifejtette: évek óta megfigyelhető tapasztalat, hogy sokan az utolsó napokig halasztják a vásárlásokat, így december 23-a és 24-e, illetve a két ünnep közti időszak különösen népszerű lehet forgalmi szempontból. Mint mondta, a húzótermékek ilyenkor az édességek, ezen belül kiemelten a szaloncukor, a különféle kozmetikai termékek, a játékok, a sütéssel és asztalterítéssel kapcsolatos áruk és a márkás italok. A Sparnál azt tapasztalják, hogy nagy népszerűségnek örvendenek a háztartási kisgépek, illetve változatlanul slágerterméknek számítanak a játékkonzolok és a tévékészülékek.